Re: [LOKALT] Skal vi forsøge at få vores egen li ste?

Jesper Krogh wrote:
I sslug.lokalt, skrev E. Sjørlund:

Det andet, at sslug jo netop med sin nye officielle #sslug har forladt princippet om at samle og vogte over kompetancen. Spredningen af viden er blevet formålet, og alle midler, der kan tjene det formål, er velegnede.

..."forladt princippet om at samle og vogte over kompetancen".. har vi
nogensinde haft det princip?

Det var baggrunden for, at det er så svært at få oprettet en ny liste på news.sslug.dk. Det er begrænset hvor meget tid de, der har kompetancen, har til at bruge på sslug. Den tid de har, skal ikke spredes ud over et hav af lister.
Det er ikke mit argument, men et jeg har taget til mig, da det jo har en vis indbygget logik.

Jeg syntes vi skal samle og integrere så meget som muligt. Men jeg mener
også at både Wiki og IRC giver nogle muligheder for
kommunikation/kreativitet som ikke før var muligt. Deraf var der gået
noget tabt ved _ikke_ at gøre det.

Det er jo det fremherskende synspunkt på bjerget lige for tiden, så lad os da endelig afprøve det igen. Hvem ved, måske giver de flere muligheder de kompentente lyst til at investere mere fritid.

Ligesom jeg mener der går noget tabt hvis vi _ikke_ får webadgang til
listerne.

Jo da, med mindre webadgangen smadrer trådningen, men det er sikkert kun en lille detalje, som let kan løses.

Så kald det bare en spredning af viden.. men hvis den samlede
vidensmængde øges, så er det vel blot et "tradeoff" mellem mere
aktivitet og antallet af kommunikations kanaler.

Du skal læse "spredning af viden" som "udspredning af viden", altså et helt igennem positivt udtryk. Det tvivler jeg på, at nogen i sslug er imod, jeg er i hvert fald ikke.

På samme måde kan du læse "spredning af kompetance" og "udtynding af kompetance" som noget, der engang var noget man frygtede i sslug, en frygt som i dag er stærkt nedtonet.