Re: [LOKALT] Skal vi forsøge at få vores egen liste?

Jacob Sparre Andersen wrote:
Erling Sjørlund skrev:

Min ide var, at man på en mere luftig newsserver kunne tillade sig
at oprette og nedlægge lister meget mere fleksibelt, end på den
officielle news.sslug.

Oprettelse og nedlæggelse af nyhedsgrupper på "news.sslug.dk" er
forholdsvist trivielt (selv jeg kan finde ud af at gøre det :-).  Det
er integrationen med postlisterne og webarkivet (og den deraf kommende
beskyttelse mod skidtpost) der kræver en lille smule mere.

Det er egentlig den integration, jeg ser som overflødig. En ren nyhedsliste vil være fint nok. Ideen med den er, at den henvender sig til de, der kommer og deltager, ikke at alle skal kunne følge med i hvad de laver. Altså inderligt ligegyldig traffik som "bestil lige nummer 111 til mig, jeg kommer lidt senere", der jo kun er af begrænset værdi for alle andre end den sultne selv.
Jeg ved ikke, hvor udsat en news-liste er for spam, den kunne måske holdes skjult for søgemaskiner.
Jeg ved heller ikke, om det rent teknisk ville være til at have med at gøre, der må Frank Damgaard på banen.
Ideen er at give lokalgrupperne en kommunikations mulighed, uden at belemre de andre medlemmer med det. En nyhedsliste kunne være et egnet værktøj, og placeringen udenfor news.sslug.dk er ment som et forsøg på ikke at påvirke det eksisterende for meget.

Har du prøvet at skrive til bestyrelsen og bede om at få oprettet en nyhedsgruppe. Med den nuværende, væsentligt mindre konservative bestyrelse vil jeg tro at et fornuftigt navn og en tekst om gruppen der kan indsættes på <http://www.sslug.se/tilmeld> er nok til at få en ny gruppe oprettet. Hvad med det her:

Nej - lige nu leger jeg/vi med tanken, og vil gerne have respons fre andre, der er aktive i sandkassen eller en af de andre grupper. Hvis ideen ikke får medvind der, behøver vi jo ikke forstyrre bestyrelsen med det.

sslug.lokalt.roskilde - Nyhedsgruppe for Sandkassen i Roskilde.

Kan det ikke bruges?  Når jeg kalder gruppen "...roskilde" og ikke
"...sandkassen" er det for at folk der kommer fra Roskilde, men ikke
kender Sandkassen, lettere kan finde den.

Det kommer an på, om listen er til flygtig kommunikation eller til en egentlig, bevaringsværdig kommunikation.
Når Morten skriver om sin kontakt med det etablerede system omkring lokalemuligheder, så er det noget, der måske kunne komme andre til gode i deres anstrengelser for at få noget op at stå. Den slags skal ikke ske på en flygtig liste, men fx. som nu på sslug.lokalt.
Hvis jeg skriver, at jeg desværre ikke kan komme i aften, så bør det ikke være noget der mudrer sslug.lokalt til. Det er her jeg ser et behov for en "lokalgrupper.sandkassen". De det måtte interessere at jeg ikke kommer, skal vi nok få på den liste, det er ikke en man selv skal finde frem til.

Jeg er helt sikker på, at du, Frank Damgaard og Jesper Krogh (som alle er med i denne tråd) ville være bedre tjent med, at listen sslug.lokalt kun indeholdt skriverier af almen interesse. Det er for at være venlige overfor jer, at der bør renses ud i den listes brug.

Jeg ved, at det har meget stor interesse for os, der har lyst til en tur i sandkassen, hvis (nøgle- net- og switch-) Kurt er forhindret. Det er den slags, der hører til på en eventuel sandkasseliste.

Jeg har forsøgt at skrive lidt ind på
http://wiki.sslug.dk/LokalGrupperISSLUG
under SSLUG_kan_tilbyde