Re: [LOKALT] Skal vi forsøge at få vores egen liste?

Erling Sjørlund skrev:

> Det er egentlig den integration, jeg ser som overflødig.

Ville I kunne leve med at nyhedsgruppen så også bliver "fyldt" med
skidt udefra?  Det vil være ekstra arbejde for admin, hvis der skal
sættes et system om med delvis integration til postlisterne.  Men uden
den integration vil nyhedsgruppen være åben for alle og enhver, og I
vil formodentlig blive overdynget med skidt udefra.

> En ren nyhedsliste vil være fint nok. Ideen med den er, at den
> henvender sig til de, der kommer og deltager, ikke at alle skal
> kunne følge med i hvad de laver. Altså inderligt ligegyldig traffik
> som "bestil lige nummer 111 til mig, jeg kommer lidt senere", der jo
> kun er af begrænset værdi for alle andre end den sultne selv.

Det er den slags IRC er velegnet til.

> Jeg ved ikke, hvor udsat en news-liste er for spam, den kunne måske
> holdes skjult for søgemaskiner.

Nej.  (jo, men det vil betyde en masse ekstra arbejde)

> Ideen er at give lokalgrupperne en kommunikationsmulighed, uden at
> belemre de andre medlemmer med det.

Dem der ikke vil belemres med roskildesnak kan bare lade være med at
læse "sslug.lokalt.roskilde" (eller hved det nu kommer til at hedde).

> Det kommer an på, om listen er til flygtig kommunikation eller til
> en egentlig, bevaringsværdig kommunikation.

Nyhedsgrupper er generelt bedst egnede til bevaringsværdig
kommunikation (emm).

> Jeg er helt sikker på, at du, Frank Damgaard og Jesper Krogh (som
> alle er med i denne tråd) ville være bedre tjent med, at listen
> sslug.lokalt kun indeholdt skriverier af almen interesse. Det er for
> at være venlige overfor jer, at der bør renses ud i den listes brug.

Det er jeg ikke enig med dig om.  Jeg har ikke problemer med at få
frasorteret beskederne om hvem der kommer og ikke kommer til et møde
som jeg heller ikke kommer til.  Bortset fra en opdeling på de
forskellige lokaliteter, kan jeg ikke se nogle specifikke mangler ved
"sslug.lokalt".

Jacob
--
"Genes don't matter. It's all physics."