Re: [LOKALT] Skal vi forsøge atfå vores egen liste?

I sslug.lokalt, skrev Kristian Vilmann:
>  Jeg siger ikke at vi ikke kan lave sslug.lokalt.symbion,
>  sslug.lokalt.amager, sslug.lokalt.roskilde, sslug.lokalt.nbi osv., men
>  jeg har altså svært ved at se begrundelsen...   men OK. Jeg ser sikkert
>  noget forkert.

Nu har jeg jo været lang tids forkæmper for Install-fester. De har altid
været en success i SSLUG og jeg tror ikke det ændrer sig meget. Formen
for dem har ændret sig noget. Folk kommer mere og mere med bærbare
computere og har et lavere og lavere computerteknisk niveau, men der er
stadig en målgruppe.

Vi snakker om folk hvor ord som emaillister,irc og nyhedsgrupper er
fremmede for dem.

Normalt er det mit indtryk at de generelt går glade fra arragementet,
men betyder det så at de er kommet videre?

Jeg er bange for at grunden til at de fleste falder fra bagefter (det er
min antagelse da jeg jo ikke ser ret mange indlæg om "Jeg har
installeret Ubuntu-linux på mødet d. XX og har dette problem") på
listerne.

Uden så megen overvejelse ville jeg gerne prøve at lave
sslug.lokalt.amar til mødet d. 31, sikre mig at Knode eller hvad der nu
er default news-reader i Ubuntu er peget ind på den inden folk går hjem
og sørge for at folk har lært hvordan man poster til den. Dette kunne vi
også gøre på sslug-lokalt, men jeg tror faktist det er noget bedre at
lave en "arbejdsgruppe" specielt for disse mennesker. "Vi har lavet
denne gruppe, specielt til at I kan løse jeres problemer når i kommer
hjem".

Der er 2 mulige resultater af dette:
* Det virker.
  - SSLUG-isen er brudt for de nye og de er rent faktisk kommet igang.
  - Det er nemt at fortælle folk over news/emaillister at ligepræcist
    det spørgsmål de stillede der. Det er der meget større
    sandsynlighedfor at de får svar på hvis de lige prøver at sende det
    igen til sslug.novice/teknik.
  - Vi kan bare lade listen bestå indtil der ikke er mere trafik, eller
    til det næste amar-installfest-ting kommer.

* Det virker ikke.
  - Listen er død inden den kommer igang.
  - Nedlæg den igen.

Så jeg har godtnok tyv-stjålet(mærkeligt ord egentligt), Erlings ide,
men det er ikke som "lokalgruppe" men for at trække folk lidt videre
igang efter installationsfesterne.

>  Men jeg er bange for at det lige pludselig er på disse sub-lister der
>  arrangeres lokale møder og foredrag.
>  Det ville jeg ikke synes om. Så skal jeg holde øje med 4+ lister for at
>  finde ud af hvad folk har gang i.
>  Jeg ved allerede for lidt om hvad der sker i sandkassen i Roskilde.
>  Simpelt hen fordi det åbenbart kører på sslug.lokalt eller andetsteds.

Det syntes jeg er Ok. Hvis folk har fundet et lokale og arrangeret det
praktiske, hvori består problemstillingen så?

Ja, jeg syntes da det ville være hyggeligt med en status-rapport fra
Roskilde folkene fra når de havde holdt møde og ligeledes en -announce
når de holder foredrag om noget. Men det er lidt op til folk selv om de
ønsker det. Det er i kalenderen, så mener jeg egentligt at resten er op
til dem selv.

Jesper

Danmark har fået sit eget Mozillaforum: