Re: [LOKALT] Skal vi forsøge at få vores egen liste?

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
> sslug er da blevet utroligt dynamisk. Kan du nævne noget mere dynamisk
> end en wiki med fri adgang, hvor enhver kan indrette sig, som han
> lyster? Eller noget mere dynamisk, aktuelt og frit end en IRC-kanal på
> en helt fremmed server?
> Den med det gamle guld kan vi snakke om på plejehjemmet - det er et
> nedtonet emne i forbindelse med dagens sslug, og det må vi bare indrette
> os efter.

Wiki'en er et godt eksempel på at det ikke virker med noget der er for
dynamisk. I løbet af få dage vendte hele teksten i
http://wiki.sslug.dk/LokalGrupperISSLUG, så indholdet i dag intet har med
min vision at gøre. Folk, der f.eks. læser din mail fra den 11/1-05 her på
listen, vil ved at følge linket få en helt forkert opfattelse af min
holdning, hvis de ikke er klar over at andre har tilpasset den efterfølgende
til deres visioner. Den fælles hukommelse er gået tabt. Et indlæg mindre end
15 dage gammelt er tabt og sslug's hukommelse er blevet på størelse med en
flues.

Wiki'en giver kun et øjebliksbillede, men ingen historik. Hvis den kædes
sammen med mere bestandige kommunikationsformer kan den medvirke til at
forvanske sandheden. Man kan med rimelighed spørge om
http://wiki.sslug.dk/LokalGrupperISSLUG har nogen berettigelse mere.
representerer den nogens holdning? Er det en fælles mængde af holdninger? En
foreningsmængde? Den er i hvertfald ikke en delmængede af mine holdninger
mere.

--
Kurt Frederiksen
Roskilde