Re: [LOKALT] Skal vi forsøge at få vores egen liste?

Kristian Vilmann wrote:
E. Sjørlund wrote:

Jeg forsøger at finde ud af, hvad sslug kan gøre for at hjælpe lokalgrupper i gang. Du kan jo selv se, at det hverken er faldet Amager eller Symbion grupperne naturligt at bruge sslug.lokalt.

Jeg ved ikke med Amager-folkene, men møderne i Symbion er noget nær den ældste tradition i SSLUG.
Og til mødeplanlægning valgte vi altså at lave sslug.moede.

Jeg skelner (måske fejlagtigt) mellem de traditionelle tirsdag/torsdags møder med foredrag, optagelse, installfester osv. og de nye (uplanlagte) "kom og hyg dig " mandagsmøder.

Ama'r, Roskilde, NBI, Symbion. For mig er det et fedt. Jeg har bare ikke tid til at være alle steder.
Faktisk bor jeg tættere på Roskilde end på Symbion (og NBI) men nu er det altså hovedsageligt i Symbion jeg lægger min SSLUG-tid. Det er nemt - jeg kender Symbion godt.

Jeg siger ikke at vi ikke kan lave sslug.lokalt.symbion, sslug.lokalt.amager, sslug.lokalt.roskilde, sslug.lokalt.nbi osv., men jeg har altså svært ved at se begrundelsen... men OK. Jeg ser sikkert noget forkert.
Men jeg er bange for at det lige pludselig er på disse sub-lister der arrangeres lokale møder og foredrag.

Den frygt kan jeg godt forstå, og i nogen grad dele.
På den anden side vil lokalgrupperne vel netop være interesseret i at få fat i alle sslug'er i forbindelse med et større, lokalt arrangement, og der er jo tovholdere i de forskellige grupper, som kan holde orden på, hvad lokallisten bruges til. Det er netop ikke til ting, der kan have almen interesse.
På den anden side, er en del af planlægningen til de to LinuxPartyer i Roskilde sket på en wiki ude i verden, så nogen garanti har man jo ikke mod den slags (det var før wiki.sslug.dk).

Det ville jeg ikke synes om. Så skal jeg holde øje med 4+ lister for at finde ud af hvad folk har gang i.
Jeg ved allerede for lidt om hvad der sker i sandkassen i Roskilde. Simpelt hen fordi det åbenbart kører på sslug.lokalt eller andetsteds.

Vi hygger.
Der er ikke rigtigt gang i planlægning af noget, så der har ikke været noget, der kunne interessere dig.
Emnet mandag bliver noget omkring lokaler, og så skal Kurt og jeg have en snak med hinanden og de andre om lokalgrupper, sslug, pizzaer og verden i al almindelighed.