Re: [LOKALT] Så er den gal på sandkassen.linux.dk/wiki.php

Frederik 'Freso' S. Olesen wrote:

On Wed, 9 Feb 2005 08:30:23 +0100, sslug@sslug <sslug@sslug> wrote:

Fra: Frederik 'Freso' S. Olesen [mailto:sslug@sslug

On Wed, 9 Feb 2005 06:49:05 +0100, Jan Larsen
<sslug@sslug> wrote:
<zap>

Så siger jeg barer som en bemærkning. " Hvem kan Fixe det, så der er
det der skal stå"

Det kan alle. Men nu har jeg gjort det.

Jeg siger mange tak, for det.

Så lidt da :)

Grunden til at jeg ikke har lavet, er at jeg ikke ved hvordan man

skulle. Da jeg ikke bruge det.

Det er i orden. Overvejede også lidt at lave en hurtig gennemgang af
hvad jeg gjorde, men havde vist ikke lige overskud (tidsmæssigt) til
det på det tidspunkt. Men det har jeg nu:
1) Jeg gik ind på siden -> http://sandkassen.linux.dk/wiki.php
2) Jeg fulgte "PageInfo"-lænken ->
http://sandkassen.linux.dk/wiki.php?page=info/SandKassen
3) Jeg fandt den sidste version der ikke lignede spam og fulgte
versionsnummerlænken
4) Jeg trykkede på "Make this old version come back to replace the
current one"-knappen
5) Så er den tidligere version genindsat! :D

Se min mail fra i tirsdags - "Fetchback" af den side før Spammerens, gør det også...
Bare trist at de lagde 50KB sex-links ind, 3 timer efter at jeg havde rettet den :-(

Der bør nok være et CAPTCHA-check, eller krav om log-in...

Det tog mig ikke lang tids navigering og prøvende fumlen at finde frem
til dette, men der er måske en måde man kan gå tilbage of direkte
*slette* [tidligere] revisioner? Spammere får jo stadig en forøget
"søgemaskineflade" idet deres tekst ligger tilgængeligt lige under
"PageInfo"-lænken.

Er det det, der er fidusen ? Altså links til søgemaskiner => højere pagerank på f.eks google ? Jeg prøvede at kigge på et link (yeah, right - Preben kigger pr0n...) - det virker ikke som sider der skal kigges på af mennesker (men måske igen google og venner) ?

(Jeg kan godt se hvorfor almindelige brugere ikke
bør kunne dette, men en adminbruger måske? Ellers så rette til direkte
i den/det bagvedliggende database/filsystem?)

- Freso
ps. Hvilket wikisystem bruger Sandkassen?

Godt spørgsmål - Morten, Rune ?

Best regards
Preben

--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe
http://www.pbb.dk    mailto:sslug@sslug

"I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely unintentional side effect." -- Linus Torvalds