Re: [LOKALT] Så er den gal på sandk assen.linux.dk/wiki.php

On Thu, 10 Feb 2005 18:53:07 +0100, Preben Bille Brahe <sslug@sslug> wrote:
>Frederik 'Freso' S. Olesen wrote:
<zap>

>Er det det, der er fidusen ? Altså links til søgemaskiner => højere
>pagerank på f.eks google ? Jeg prøvede at kigge på et link (yeah, right
>- Preben kigger pr0n...) - det virker ikke som sider der skal kigges på
>af mennesker (men måske igen google og venner) ?

Det er det nemlig. Jo højere status en given side har, jo højere
status har de sider som der er henvisninger til. (Nu skal jeg
selvfølgelig ikke gøre mig alt for klog, da jeg ikke har nogen
egentlig erfaring med søgemaskinealgoritmer, men noget siger mig bare
at det er sådan det foregår.)

- Freso