Re: [LOKALT] Så er den gal på sandkassen.linux.dk/wiki.php

On Thu, Feb 10, 2005 at 11:30:41PM +0100, Kurt Frederiksen wrote:

> For mig at se bør vi have et krav om log-in. Vi er så få der skal
> arbejde på siden at det skulle være overkommeligt.
>
> Det er surt hele tiden at skulle holde spam fra siderne.

en anden mulighed er at tilføje "no-follow" i html headere et sted
så vil søgemaskinerne ikke tilføje links.
Men om scripts til autoindlæggelse af spam-links også ser på dette
ved jeg ikke.

> Jeg har siddet lidt og ventet på et udspil fra bestyrelse, men noget
> siger mig at det kan jeg vente længe på. Det ville have været rart at
> vide hvilke planer de evt. har med sslug hjemmesiden og wiki i
> forlængelse af den debat der har været bl.a. på foreningslisten.

Det er næppe bestyrelsen, men admin+www_admin+ andre der skal
lave noget arbejde. Bestyrelsen+sslug-forening er vist kommet
så langt som muligt.
Vi har  dog http://wiki.sslug.dk men den vil kunne få samme spam-problemer
da der heller ikke er login.
Vedrørende websted og evt. CMS så mangler nogle konkrete
anbefalinger af lette systemer (helst php/sql)  som vi kan teste.

> Men det ligner en død sild, så skal vi igen bare skabe vores egen
> verden og komme videre?

Prøv at starte med at finde en wiki med login og/eller evt. bruge "no-follow"?

--
mvh Frank Damgaard  |