Re: SV: [LOKALT] Lokaler på RUC

Jan Sommer wrote:

> Hej.
> Jeg syntes at det ville være dejligt at flytte til RUC af flere årsager.
> Bekvemt for undertegnede.
> Nok bedre lokale.
> Mere seriøst at "sandkassemøderne" afholdes på et universitet (RUC) end på
> en handelsskole (RHS).
> Blot min mening.
> Mvh. Jan Sommer, jas, Marbjerg
> p.s. Nybegynder i Linux's forunderlige verden.

Hej

Jeg vil lige besvare de tvivlsspørgsmål jeg kan:

Forening/organiseret
Jeg mener at det burde fremgå klart af mine korrespondencer med RUC at vi
ikke er en forening som sådan - udover vores tilknytning til Sslug. Der er
ikke blevet spurgt ind til det. Så jeg føler mig overbevist om at den slags
formalia er ret ligegyldige for dem.

Linuxparty
Jeg mener ligesom Erling at vi bør få den faste mødedag på plads inden vi
tager det emne op. Dels kan det virke uheldigt hvis vi bliver ved med at
fremsætte nye "krav" - da det kan få dem til at tænke "hvad bliver det
næste".

Dels tror jeg det vil være lettere at forhandle lån af lokaler til
Linuxparty hvis vi igennem et stykke tid har demonstreret at vi kan opføre
os ordentligt.

Endelig vil jeg vurdere at RHS' lokaler er bedre egnede til Linuxparty - da
de har flere klasselokaler af en vis størrelse - til workshops, foredrag
osv. RUCs "huse" er opbygget omkring et stort centralt lokale og flere små
grupperum.

Installparty
Dette kræver vel ikke overnatning(?) - og vil desværre næppe have så stor
deltagelse som Linuxparty - derfor tror jeg ikke det vil være et problem -
men igen synes jeg vi skal vente til de faste møder er på plads og kører.
Inden vi træffer en endelig afgørelse ville det dog være rart om Kurt kunne
få svar på om vi har mulighed for at bruge RHS i den forbindelse - så vi er
på den sikre side.

Skab
Jeg kan ikke forestille mig at det kan blive et problem - men er det et
ultimativt krav som kræver afklaring på forhånd? Vi vil jo få wlan -
hvilket vil nedbringe behovet for switches og kabler en smule.

Møde med Per Dørge (systemadministrator) eller Bent Greve (Institutleder)
Det fremgår måske lidt af ovenstående at jeg er lidt tøvende ifht. at
arrangere et møde - dels har Per Dørge allerede gjort meget for os. Dels
synes jeg ikke vi skal fremsætte flere krav/ønsker nu, med mindre de er
afgørende for vores beslutning - hellere tage tingene henad vejen - blandt
andet fordi vi jo ikke rigtig har noget at tilbyde RUC - alt hvad vi får er
en ren "vennetjeneste" til os.

Prügelknabe
Hvis vi mod forventning skulle få problemer på RUC vil jeg også mene at
Morten - eller evt. Mikkel - er bedst egnede som Prügelknaben.