Re: [LOKALT] Afklaringer med RUC

Jeg har fået svar fra Per Dørge - vores kontakt og systemadministrator på
instituttet.

Martin Schlander wrote:
> Da jeg kom kl. 16.30 var døren låst. Vi kunne kun komme ind fordi vi
fangede
> en person på vej ud. Skal jeg selv kontakte Frode Lund vedrørende dette?
Det
> kan måske hænge sammen med at vi ikke var der mandag d. 9. som han havde
fået
> besked om vi ville være, forestiller jeg mig.

hmmm...jeg tager fat i Frode.

> Internetforbindelsen kunne vi ikke umiddelbart få til at virke.
> Windowscomputeren fungerede tilsyneladende ikke som dhcp-server - Er det
> noget du kan kigge på? Eller har jeg misforstået noget? Det lykkedes os
dog
> at komme på med en medbragt router som vi gav windows-computerens
> mac-adresse.

Jeg var ovre at kigge på den sidst på dagen og ja det så underligt ud,
der skal heller ikke være novell-klient på den, så vores lærling må have
  misforstået et eller andet, som vi kigger på i morgen.

> Vil det i øvrigt være et problem hvis vi medbringer en trådløs router
selv? Er
> der nogle kanaler/frekvenser vi i så fald skal undgå at bruge?

Det kan vist ikke genere nogle på den tid af dagen.

> Vi ville meget gerne have et skab til vores kabler, switches og andet
udstyr.
> Hvis det er muligt vil vi gerne selv købe et skab som vi ville placere i
> kopirummet - over den eksisterende reol - og i en matchende farve. Vi vil
> skrue skabet fast med et af de huller der er i forvejen - så vi ikke gør
> skade på bygningen. Skal jeg tale med Bent Greve om dette? Alternativt
kunne
> vi bruge et af de eksisterende skabe, som alligevel er tomt - hvis bare vi
må
> låse det af.

Nap i bare et af de eksisterende skab - skriv helst udenpå sslug
roskilde eller lign.

> Endelig så lader gæstekontoen til ikke at virke, er den blevet lukket
igen?
> Eller er følgende ikke korrekt?
>
> bruger: guest2
> pass: dn2ul4

Det har jeg ikke hørt den skulle være, men det kan jeg godt forestille
mig eftersom Datalogi gik i selvsving over den ikke havde udløb. Er i
meget afhængige af den ?

mvh.