Re: [LOKALT] RUC

Martin Schlander wrote:

> Vi har jo Bent Greves (tidligere institutleder) tilladelse til at bruge
> lokalerne - så længe IT-administrator Per Dørge er på stedet har vi også
> vidner på dette. Så der er ikke tale om nogen lokumsaftale.

Jeg mener, at vi er fint dækket ind. Kurt og måske andre har en trang
til struktur og tryghed, som jeg slet ikke er smittet af.

Sandkassen er anarkistisk og ustruktureret på enhver måde. Det er en
værdi i sig selv, som jeg nødigt ser gå tabt.

Vi er en så stor gruppe der kommer regelmæssigt, så vi i løbet af meget
kort tid ville kunne danne en forening, hvis behovet opstår. Vagn har
allerede et udkast klar til vedtægter, som vi ville kunne bygge på,
Claus og Peter kunne sætte styr på økonomien osv.

Som tingene ser ud nu, er der kun det behov, vi selv kan finde på at
opfinde. Vi har - takket være Martin - et lokale at mødes i, og vi har
et ubindende tilsagn om, at vi sikkert kan finde et andet ved
kvadratroden, hvis det skulle blive nødvendigt. Det er for mig mere end
tilstrækkeligt, og skulle det vise sig en dag at muligheden forsvinder,
så må vi løse problemet til den tid.

Jeg mener ikke, at vi har noget behov for at blive mere
institutionaliseret, at komme med i kataloger, kursusplaner osv. De, der
hører om os, kan stikke hovedet ind og se, om der er sjovt at være for
dem eller ej - kan de lide miljøet er de velkomne, kan de ikke, har de
spildt deres egen tid en eftermiddag. Det adgangskrav har jeg det helt
fint med. De, der aldrig hører om os bekymrer jeg mig ikke om - de vil
alligevel næppe være interesserede.

> Men lad os tale om på mandag hvilke krav vi vil præsentere nuværende
> institutleder Peter Bogason for.

Ingen. Absolut ingen. Peter Bogason kan få et venligt brev, hvor vi pænt
takker for, at vi kan fortsætte, og i øvrigt opfordrer ham til at komme
på besøg en mandag, så han ved selvsyn kan danne sig et indtryk af det,
der foregår. Sandkassen er også et sted for de studerende på RUC, så
helt uden forbindelse med hverdagen er vi da ikke. Med lidt held kan han
ramme ind i en af de alt for få mandage, hvor det eneste fælles er
bestillingen af pizzaer, og resten af tiden går med at lege med Linux -
de dukker da op ind imellem.