Re: [LOKALT] Ubuntu-CD'er til Trekronernatten - hvor mange

On Wed, 23 Aug 2006 09:14:46 +0200, Johan Christian Clasen
<sslug@sslug> wrote:

>Informationen i materialet om Roskildenatten er iøvrigt ret sparsom. Der
>står noget i retning af "grænseløst åben og fri software". Intet om
>linux, intet om Gnu osv.

Grunden til at der ikke står så meget er at det var en feber redning i
13 time. Jeg kastede det samme i løbet af fem minutter og sendet det,
da tilmeldingsfristen faktisk var udløbet.

Under alle omstændigheder tror jeg ikke jeg ville have skrevet GNU og
måske heller ikke Linux, da hr. og fru. danmark ikke nødvendig vis ved
hvad det er.

Linux har de måske hørt om men det kan så være fra MS antireklamer og
så er det bedre de ikke ser det her. GNU har de i hvertfald ikke hørt
om og det vil ikke give nogen mening at skrive det på.

Prøv at tænk på en bil sælger. Han har også forskellige strategier for
at sælge den samme bil.

Til direktøren sælger han den på afskrivningerne
Til direktør fruen sælger han den på farven
Til børnefamilien sælger han den på funktionsmuligheder
Til mig sælger han den på pris og højde ved føresædet.

Vi skal gøre det samme med linux. Nogen gange skal vi sælge de
tekniske detaljer og andre gange skal vi sælge smagen og farven.

På trekronernatten skal vi sælge smagen og farven mere end teknikken.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen