Re: [LOKALT] Ubuntu-CD'er til Trekronernatten - hvor mange

Den Wed, 23 Aug 2006 14:45:40 +0200. skrev Kurt Frederiksen:

> Grunden til at der ikke står så meget er at det var en feber redning i
> 13 time. Jeg kastede det samme i løbet af fem minutter og sendet det,
> da tilmeldingsfristen faktisk var udløbet.
>
> Under alle omstændigheder tror jeg ikke jeg ville have skrevet GNU og
> måske heller ikke Linux, da hr. og fru. danmark ikke nødvendig vis ved
> hvad det er.
>
> Linux har de måske hørt om men det kan så være fra MS antireklamer og
> så er det bedre de ikke ser det her. GNU har de i hvertfald ikke hørt
> om og det vil ikke give nogen mening at skrive det på.

> [...]

Jo, det er jeg helt enig i. Men jeg mener lidt du undervurderer dine
kunder i denne sammenhæng.
GNU er jeg helt enig i ikke skal nævnes, de "tekniske" detaljer kan
"kunderne" altid stifte bekendskab med når de er "fanget ind", men med
hensyn til Linux synes jeg det ville have givet mening at nævne det, da
der efterhånden begynder, også i den almindelige presse, at være
interesse for området som eksempelvis Berlingske tidendes anmeldelse af
SLES for et par uger siden, Harddiskens indslag om open-source og linux i
det offentlige i sidste udgave, og desuden skriver Information engang
imellem om ideologien bag Linux fx om opensource-øllen, og Politiken har
haft artikler om wikipedia. Det jeg prøver at sige er, at Linux
efterhånden ikke er helt så eksotisk, og at det er ved at blive
et varemærke i den globale nyhedsstrøm, og til en vis grad kendt som
noget lidt eksotisk og nørdet, men alligevel lidt spændende. Jeg er klar
over min argumentation i den aktuelle situation egentlig er lidt
ligegyldig, da gjort er gjort, men til fremtidig betænkning, kunne den
muligvis bruges.