Re: [LOKALT] Ubuntu-CD'er til Trekronernatten - hvor mange

On Wed, 23 Aug 2006 14:58:17 +0200, Martin Schlander
<sslug@sslug> wrote:

>Jeg tænkte lidt det samme som Johan - at det er lidt "utraditionelt" at
>Linux ikke er nævnt i programmet.
>
>Men det bliver et interessant eksperiment. Måske vælter det ind med folk der
>tror de kan komme og lære nye tricks til deres Windows PC ;)

Ja, og det vil efter min mening være helt fint. Lad dem komme og
forvente noget til deres windows pc og vi peger på Openoffice, Gimp,
Gaim, Firefox, thunderbird o.s.v.

Samtidig sælger vi dem dem ideen om Linux som systemet til maskinen de
bare bruger til f.eks. Internet søgning og e-mails. Maskinen som deres
børn ikke i tide og utide ødelægger med div. spil o.s.v.

Kort sagt sælger vi dem ideen om en "seriøs" maskine som bare virker
altid. Maskinen til hjemmekontoret. Den 2-4 år gamle maskine som deres
børn vil have skiftet ud fordi den er for langsom er pludselig brugbar
til en "seriøs" maskine til dem selv og som de kan have i fred.

Samtidig sælger vi dem ideen om semi-professionel support uden de
store omkostninger gennem f.eks. sslug eller professionel support
gennem små virksomheder.

Vi skal ikke primært sælge linux på trekroner natten men ideen om
frihed, åbenhed og valg. Hovedparten af dem der kommer forbi står ikke
lige for at skiftet system, men kan vi få solgt dem ideen om frihed og
åbenhed skal de nok komme senere når de bliver klar til at skifte.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen