Re: [LOKALT] Ubuntu-CD'er til Trekronernatten - hvor mange

On Wed, 23 Aug 2006 16:54:17 +0200, Johan Christian Clasen
<sslug@sslug> wrote:

>Jo, det er jeg helt enig i. Men jeg mener lidt du undervurderer dine
>kunder i denne sammenhæng.

Det er jeg ret overbevist om at jeg ikke gør. Det er en erfaring jeg
har opbygget det seneste halve år i forbindel med en bestyrelsespost i
beboerforeninge i den bebyggelse jeg bor i.

> [...]
>det offentlige i sidste udgave, og desuden skriver Information engang
>imellem om ideologien bag Linux fx om opensource-øllen, og Politiken har
>haft artikler om wikipedia. Det jeg prøver at sige er, at Linux
>efterhånden ikke er helt så eksotisk, og at det er ved at blive
>et varemærke i den globale nyhedsstrøm, og til en vis grad kendt som
>noget lidt eksotisk og nørdet, men alligevel lidt spændende. Jeg er klar
>over min argumentation i den aktuelle situation egentlig er lidt
>ligegyldig, da gjort er gjort, men til fremtidig betænkning, kunne den

Alle de nævnte medier henvender sig til dem der i forvejen er
interesseret i computere og teknik. Hvis de var vores målgruppe ville
jeg give dig ret men det er de bare ikke. Selvfølgelig kan der komme
et par stykker af dem forbi i løbet af trekronernatten, men så er det
ikke så meget for at snakke teknik som for at se hvad vi er for nogen.
De vi finde deres teknik svar i de nævnte medier eller selv søge dem
på Internettet. De vi først og fremmest søge ligesindet som de kan
mødes med.

Dem der kommer på trekronernatten er almindelige mennekser uden den
store interesse for computere. De læser ikke teknik stoffet i de
nævnte medier og hvis de gøre er det meste sort snak for dem.

Vi skal ikke på trekronernatten overtale dem til at skifte til Linux
men fortælle dem at der er alternativer til Windows og folk der kan
hjælpe gratis eller mod betaling. Men først og fremmest skal vi bruge
dem politisk ved at være synlige også i deres verden. Hvis vi bare kan
få 2 til at stille spørgsmål til tingenes tilstand vil det være en
stor sejer, for vi når her en helt anden gruppe mennesker end dem vi
normalt har kontakt med.

Trekronernatten er først og fremmest et kultur arrangement hvor folk
går rundt uden den store plan. De ser på boder fra forskelle
foreninger og ser/hører optræden af musikere, teatergrupper o.s.v. Det
er vores målgruppe for arrangementet. De fleste vil vi aldrig komme
til at tale med og dem vi taler med giver os måske 2-5 minutter i
gennemsnit.

Vi kan fange dem med vores andreledens skærmbilleder, og stoppe et par
stykker papir i hånden på dem men det er nok også alt vi med
rimelighed kan forvente at nå.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen