Re: [LOKALT] Linuxparty

On Sun, 16 Sep 2007 19:55:12 +0200, Martin Schlander
<sslug@sslug> wrote:

>Jeg har et par ting jeg gerne vil diskutere/foreslå vedr. Linuxparty 2007..
>
>Der går rygter om at der budgetteres med 4.000,- til rengøring. Det lyder
>som en bombe under hele arrangementet. Hvor meget rengøring taler vi om
>her? 5 klasseværelser, vask af (lineleums-)gulv og aftørring af borde? Der
>skal vel ikke pudses vinduer, afvaskes paneler, vaskes gulv på gangarealer
>osv.?

Det er rigtigt at vi i øjeblikket ikke har dækning for rengøring. Vi
kan ikke klar rengøringen selv. Det prøvede vi det første år med mange
klager til følge. Rengøringen dækker først og fremmest WC'er og
gangområder. Det er søndagsrengøring, så det koster noget mere.

Vi er i bestyrelsen ikke indstillet på at forsøge selv at klare igen.
Det tager for meget tid om søndagen og vi skal købe spande o.s.v. Det
er en forholdsvis lille post nå man ser hvad vi får sponsoreret i
øvrigt.

Der er i øvrigt ikke noget nyt i problemstillingen. De øvrige år har
styregruppen bare selv håndteret det og mange andre poster uden at
nogen har opdaget det.

>Det må kunne gøres billigere - hvad med at tilbyde at folk kan få deres
>adgangsgebyr tilbage hvis de bliver og hjælper til rengøringen er færdig -
>og derudover kan de få en cola og pizza. Hvis ingen bliver tilbage hænger
>styregruppen på det - men det kan vel ikke dreje sig om meget mere end
>måske 10 mandetimer.

Udgangspunktet har altid været at vi selv har rydet op efter os og
fejet og tømt skraldespande o.s.v. og så har RHS sponseret rengøringen
efterfølgende. Jeg kan ikke forstå at det skal være et stor problem
med det lille deltagergebyr. Vi får sponseret en hel bygning, strøm,
Netværksadgang o.s.v.  Der kommer folk og gratis holder foredrag og
worksshops for os. Jeg synes det er for småligt at skulle debaterer
100 kr. for en weekend.

Der er altså ikke noget med i stedet for at hjælpe med rengøringen.
Det _skal_ folk under alle omstændigheder. Det er grundlaget for at
holde den betalte rengørings pris nede. Sidste år steg den ca 18 %
fordi folk ikke var gode nok til at ryde op om søndagen.

>Derudover er jeg lidt usikker på hvordan beslutningsprocessen og
>kommunikationen er nu - man kan ikke regne med at få al relevant
>information ved at være på sslug@sslug Jeg vil gerne foreslå at
>vi på et tidspunkt får en "åben" mailingliste op at køre så alle
>interesserede kan følge med i diskussioner og beslutninger. Eroyf tilbyder
>hosting.

Det viste sig desværre at sslug@sslug fejlede da vi for
alvor skulle igang. Den er derfor blevet droppet som
kommunikationsform. Der er i øjeblikket 3 måde at kontakte Linuxparty
på, Denne liste, linuxparty(at)dlugs.dk og IRC. Alle tre står på
linuxparty.dk

Da vi er presset tidsmæssigt har vi valgt ikke at forsøge at sætte
noget nyt igang. Der er en liste på hjemmesiden hvor man kan se hvad
vi ved der mangler at blive gjort. Det er planen at den fremtidige
bestyrelse skal se på at få samlet hele web kommunikationen for
linuxparty under et. Det er en opgave til den fremtidige bestyrelse,
da vi ikke nu kan nå at få noget på plads.

Det er den nedsatte bestyrelses tanker at linuxparty prøve at finde et
hostings sted, hvor det hele er samlet. Vi har ikke haft så gode
erfaringer med at få det hostet lidt alle vegne, men som sagt er det
noget den første valgte bestyrelse må se på.

>Endelig vil jeg gerne foreslå at man spørger John Andreasen om han har lyst
>til at komme og demonstrere noget GIMP-magi f.eks. som en workshop.

Tanken har væet oppe og vende, men vi mangler stadig at vride armen om
på ham. :-)

Til slut er vist bare at sige at vi holder et status møde kort efter
den 1/10. Tid og sted vides endnu ikke. Her kunne vi jo passende prøve
at få samling på de udestående problemstillinger bl.a. om strukturen
og hvad der er sket de tidligere år. Det er åbenlyst at det er
nødvendigt at sætte fokus på nogle af de ting der de tidligere år er
sket bag kulisserne og de opgaver der kommer med dem.

Det er nok også være at nævne at ikke alle beslutninger/problemfelter
egner sig til et offentligt forum, og vi er nød til at tage dette i
betragtning i udformingen af kommunikations formerne.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-10-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]