Re: [LOKALT] Statusmøde for Linuxparty 2007 mandag den 1/10

On Sun, 30 Sep 2007 05:49:38 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<sslug@sslug> wrote:

>Jeg syntes ikke jeg har set noget information om hvad I ønsker sponsorer
>til. Hverken på sslug@sslug eller sslug@sslug, men
>det hænger måske meget godt sammen med ønsket om at være autonome? [2]

Som tingene står i øjeblikket har vi sponsorer til alt undtagen
tale-gaver og badge til deltagere. Begge dele arbjedes der stadig på,

Jeg ved ikke om der et noget specielt ønske om at være autonome. Det
følger bare med hvis vi snakker deltagergebyr og bankkonto. Skal
Linuxparty bruge en bankkonto skal vi være en forening eller sslug
skal tegne Linuxparty overfor en bank. Det har jo hidtil været sådan
at man kan få moralsk støtte fra SSLUG men ikke mere og på den
baggrund er det jo nødvendigt at lave en ny forening til formålet.
Hvis der lyder nye toner fra SSLUG's bestyrelse hører vi da gerne om
det.

>Uden at have belæg for det, så er jeg 100% sikker på at der er en
>sammenhæng mellem deltagergebyr og antallet af tilmeldte.[1]

Det er så helt fint hvis det er folks holdning. Der er bare ikke
kommet en eneste tilbagemelding på at det hænger sådan sammen. Vi har
derimod fået en del støtte til deltagergebyret både på Linuxparty 2006
og efterfølgende når det har været oppe og vende i forskellige
sammenhæng.

Ud over tid kontra penge som hele tiden er oppe og vende i forbindelse
med sponsorater, så er en del af grundlaget for deltagergebyret at
undgå de tidligere års masse tilmelding hvor der så kun kommer 10 -
15%. Det er et stort apparat at sætte igang med lokaler, omstilling af
dørlåse, ændring af vagtskemaer, oprettelse af dørkort o.s.v. hvis der
så kun kommer 15 - 20 deltagere.

Det deltager antal er ikke nok til at vi kan sige at vi er med til at
skabe et aktivt studie miljø for skolen. Vi beslaglægger jo en bygning
til omkring 4-500 personer i 2 døgn.

Sandkassemøderne er ikke mere på skolen, så vi kan heller ikke trække
på dem som baggrund.

Derfor må vi selv drage nogle konsekvenser af den ringe tilslutning og
finde ud af hvad der skal ske. Det skal dog ikke være nogen
hemmelighed at jeg ikke se Linuxparty i fremtiden, hvis ikke der
kommer helt andre deltagertal på dagsordenen. Vi er gået fra at have
150 deltagere i løbet af weekenden med et tilmeldingstal på mere end
200 til at have et tilmeldingstal på under 30. Sidste år havde vi ca.
100 tilmeldte og der kom ca. 30.

Som jeg ser det, er det bedre at vi selv trækker stikket ud og siger:
"det køre ikke, kan vi komme tilbage når/hvis vi finde et bedre
koncept?" frem for at en eller anden udefra lukker os ned.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]