Re: [LOKALT] Statusmøde for Linuxparty 2007 mandag den 1/10

On Mon, 1 Oct 2007 13:37:53 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<sslug@sslug> wrote:

>Jeg har hverken set en forespørgsel via sslug-lokalt eller via
>sslug@sslug, så jeg kan ikke se at der har været taget stilling
>til noget som helst konkret.

Jeg kan jo fra vores jabber "snak" forstå at vi har meget forskellig
opfattelse af hvad det er nødvendigt eksplicit at spørge om. Jeg har
på den baggrund på statusmødet fremført at dem er evt. tager over for
Linuxparty specifikt stiller spørgsmålene direkte til sslug's
bestyrelse.

>Der er en sammenhæng, spørgsmålet er hvordan den er. Vi kan alle blive
>enige om at 10.000 / billet er for meget og vil få folk væk. Og at 0,-
>absolut ikke vil. Om det optimale er 100,- kan i måske godt have ret i,
>men ingen af os ved det.

Ok, nu fik jeg ikke skrevet det, men med spørgsmålet om deltager gebyr
kom selvfølgelig også spørgsmålet om hvad folk anså for et rimeligt
niveau. Der var generelt tilslutning til gebyr på 100 - 200 kr. under
forudsætning af at der var konkrete planer for brugen af pengene, så
det ikke bare var for at opbygge en formue.

Beløbet var altså ikke taget tilfældigt ud af den blå luft, men
afspejlede hvad der var blevet sagt om niveau og de omkostninger vi på
sigt gerne så mulig dækning for. Vi skrev tidligt på
http://wiki.linuxparty.dk/hvorfor_betaling hvad vi havde i tankerne
uden at være meget specifikke på beløbstørrelserne.

Det er også klart at mange af de ønsker kan dækkes af sponsorater, og
sikkert også vil blive det. Deltager gebyret ville altså på sigt give
os en handle frihed som vi mente var nødvendigt i forhold til at
overleve på sponsorater alene.

Mange andre ting har selvfølgelig været oppe og vende inden
beslutningen blev taget, Deltager evalueringer fra tidligere år,
deltageres ønsker til fremtidig udvikling i Linuxparty og mange andre
parametre har været oppe og vende gennem de seneste år og dermed
indgået i vores beslutningsproces.

Beslutningen om deltagergebyr og dets størrelse er altså på ingen måde
taget på baggrund af et terningskast, men bunder i en konkret
vurdering af mange aspekter der spillede ind på
beslutningstidspunktet.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]