Re: [LOKALT] Afbyd 20091019

Sune Vuorela skrev:
On 2009-10-18, Heine Larsen <sslug@sslug> wrote:
Svend Runge Nielsen skrev:
Jeg kommer ikke i morgen (2009.10.19)

Kan ikke huske om der blev aftalt noget med astrofotografering/digital billedbehandling og/eller blot fri leg med medbragte teleskoper (selv om vejret ikke lover godt)

Men jeg bliver altså forhindret :-(

/Svend.

P.S til Heine: Ubuntu pakker indi support med i kstars (hvorfor så ikke i squeeze ???)
Vi fik vist ikke aftalt noget konkret med teleskoper i morgen.
Det var bare fordi det var tæt på nymåne med mulighed for mørk himmel.

Jeg ved ikke hvad der sker for Debian m.h.t. indi-support. Indi pakke er forsat tom (http://bugs.debian.org/530248) og i changelog til kstars står at indi-support er flyttet til kstars, men her er de heller ikke)

Som kstars pakkevedligeholder i debian er jeg meget interesseret i at vide
hvad der mangler og sår'n. Jeg har bare ikke noget hardware som indi
burde håndtere, så alt hvad jeg kan gøre er at kode i blinde.  Hjælp
mere end velkommen

/Sune

Hej Sune

Vi har af og til noget hardware når vi mødes i sandkassen i Roskilde.
Svend har et Meade ETX-70 teleskop, som vi tidligere har prøvet at få til at
virke med indi software fra Debian.  Jeg har også et Meade ETX-125 som
bruger næsten samme software og protokol (Autostar).
Vi har desuden på RUC et gammelt Celestron teleskop som også skulle kunne styres fra PC.
Jeg har nok også mulighed for at kunne teste med et nyere Celestron teleskope.

I Ubuntu ser det ud til at indi support i version 0.6 er flyttet ud i en separat pakke
http://mirrors.dotsrc.org/ubuntu/pool/main/libi/libindi/
Den afløser nok indi version 0.5 som ligger under
http://mirrors.dotsrc.org/ubuntu/pool/main/i/indi/

I Ubuntu har kdeedu 4.3.2-0.ubuntu1 en build-depends på libindi-dev og jeg tror at
det så automatisk vil føre til at kstars bygges med indi support og får menuen med
teleskop-kontrol frem. Jeg kan dog ikke helt overskue hvordan det virker med cmake systemet i kdeedu/kstars.

Et første skridt kunne være at få indi 0.6 i Debian. Det er smart at have det som en separat pakke, da andre programmer og scripts også kan bruge det.

Heine