RE: [MISC] CD tæller webside i luften

On Sat, 2 Dec 2000, Martin Bøgelund wrote:

> Afgiften er shjv en kompensation til kunstnere, i erkendelse af at der
> bliver piratkopieret musik, _og_ en kompensation for at det bliver
> lovligt at kopiere musik digitalt til eget brug.
> Dvs at afgiften ikke kun skal ramme illegal kopiering.

Min brug af ordet lovlig skal forstås som at en indigeret bemærkning om at
jeg hele tiden har overholdt loven. Men, nogen har overtrådt loven så
mange gang at man ændrer den, og pålægger mig en afgift herfor.

> Og ligegyldigt hvor mange du får registreret på din hjemmeside, vil du
> aldrig få registreret alle, og du vil derfor ikke kunne vurdere hvor
> mange ulovlige CD'er der bliver brændt.

Det forsøger jeg sandelig heller ikke. Jeg forsøger blot at finde ud af
_hvor_ mange der egentlig brænder f.eks. OSS.

Jeg synes da selv at det er interessant, at der er blevet registreret
omkring 1000 brændinger af OSS på 2 forskellige datoer. Hvis jeg ganger
det med 180 og siger det er hvad folk bruger på et år, så får jeg
1000*180*3.94*1.25 = kr. 886.500,-

Altså, det OSS folk brænder, indbringer Copy-Dan næsten en million om
året.

> Konceptet bag din hjemmeside
> virker med andre ord ikke særligt videnskabelig ved første vurdering,

Heller ikke ved anden og ved tredje. Jeg har ikke ressourcerne til at lave
noget som helst videnskabeligt. Jeg forsøger blot at henlede
opmærksomheden på at CD anvendes til _ANDET_ end musik, og det rammer
nogen af os på måder vi finder dybt uretfærdige.

> og du giver måske endda CopyDan et argument for at sætte afgiften op
> (hvis tilstrækkeligt få 'lovlige' CD brændere melder sig, kan man jo
> spørge om resten så er ulovlige.)

Afgiften må være hvad satan de vil have, bare jeg kan blive fritaget når
jeg ikke (pirat)kopierer musik.

Jeg er _stadig_ ligeglad med at Lars HUG ikke har råd til to Mercedeser.

Mads

'Open Systems' means no fences. And no fences means no use for Gates.
                                                       - Sun Microsystems