RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>On Sat, 2 Dec 2000, Martin Bøgelund wrote:

>Min brug af ordet lovlig skal forstås som at en indigeret bemærkning om at
>jeg hele tiden har overholdt loven. Men, nogen har overtrådt loven så
>mange gang at man ændrer den, og pålægger mig en afgift herfor.

Eller også bliver der lagt en generel afgift på CDROM medier, fordi
der herved opnås den største
(udgift for pirater)/(udgift for "uskyldige")
rate.

>Det forsøger jeg sandelig heller ikke. Jeg forsøger blot at finde ud af
>_hvor_ mange der egentlig brænder f.eks. OSS.
>
>Jeg synes da selv at det er interessant, at der er blevet registreret
>omkring 1000 brændinger af OSS på 2 forskellige datoer. Hvis jeg ganger
>det med 180 og siger det er hvad folk bruger på et år, så får jeg
>1000*180*3.94*1.25 = kr. 886.500,-
>
>Altså, det OSS folk brænder, indbringer Copy-Dan næsten en million om
>året.

Og hvor mange af registreringerne var opgivet af pirater, der synes at
dit initiativ måske kan hjælpe prisen på deres råvarer (CDROM medier) ned
så de kan tjene mere på deres forretning?

>Heller ikke ved anden og ved tredje. Jeg har ikke ressourcerne til at lave
>noget som helst videnskabeligt. Jeg forsøger blot at henlede
>opmærksomheden på at CD anvendes til _ANDET_ end musik, og det rammer
>nogen af os på måder vi finder dybt uretfærdige.

Kan du så ikke bare sige det, istedet for at banke en hjemmeside op
der kan give det indtryk, at der foretages en decideret måling?

>Afgiften må være hvad satan de vil have, bare jeg kan blive fritaget når
>jeg ikke (pirat)kopierer musik.
>
>Jeg er _stadig_ ligeglad med at Lars HUG ikke har råd til to Mercedeser.

Det handler ikke om at have råd til - det handler om at yde et stykke
arbejde, udgive det under en given licens, og høste frugterne af dette
arbejde. Hvor store eller små disse end måtte være.

Det at "den og den har i forvejen så mange penge, så han bemærker ikke
at der stjæles lidt" er netop den undskyldning piratister elsker at
bruge.
Hvad hvis jeg sagde at "jeg er da ligeglad med de her GPL fiduser, de
giver jo tingene væk alligevel, så jeg er da ligeglad med den licens
de udgiver det under"?

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"