Re: [MISC] OT - Strømforbrug

On Mon, 4 Dec 2000, Bjarke Bruun wrote:

> Tillæg til tidliger !!!
>
> De 700,- er hvis den står tændt 24x7 ?

Faktisk sad jeg lige og genregnede, og jeg må huske forkert.

Altså, hvis d. f.eks. bruger 100 W, så må den bruge 0.1 kWh, ikk???

Det giver jo; 0.1*24*365 = 876 kr.

Jeg synes bare at kunne huske at det var mindre. En moderne PC har en 230
W strømforsyning, men den bruger jo ikke altid så meget strøm. Men den kan
vel trække helt op til 0.23*24*365=2014.80 kr om året.

Jeg synes bare de tal er ret høje... :-/ Regner jeg forkert?

Mads

If you're a command-line user (that is, someone who knows how to read and
type, rather than a 2-year-old who knows only how to point), Linux is potent,
flexible and totally accessible. And if you must point, Linux offers X-windows.
                                - Ed Quillen, Denver post.