Re: [MISC] OT - Strømforbrug

Mads:

> Altså, hvis d. f.eks. bruger 100 W, så må den bruge 0.1 kWh, ikk???

Pr. time.

> Det giver jo; 0.1*24*365 = 876 kr.

Hvor er omregningsfaktoren mellem energi og blød valuta?
Koster en kWh præcis en krone?

Ellers ser dit regnestykke rigtigt ud.

> Jeg synes bare at kunne huske at det var mindre. En
> moderne PC har en 230 W strømforsyning, men den bruger
> jo ikke altid så meget strøm. Men den kan vel trække
> helt op til 0.23*24*365=2014.80 kr om året.

Korrekt (stadigvæk under antagelsen 1 kWh = 1 kr).

Prøv at låne et passende måleinstrument hos dit elselskab.
De har nogle man vist bare sætte mellem stikket og
stikdåsen. - Det koster selvfølgelig oppetid. :-(

Jacob
--
"We will be restoring normality as soon as we are sure what is normal anyway."