RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>On Mon, 4 Dec 2000, Martin Bøgelund wrote:

>Jeg er uskyldig. Du synes jeg skal acceptere en afgift, der rammer mig
>helt vildt hårdt? Jeg forstår dig ikke, Martin.

Nåh, nej, og nej.
Nåh, for jeg må tage dit ord for din uskyld.
Nej, du skal ikke acceptere afgiften, thi den _er_ "uretfærdig" i en
eller anden højere forstand. Men en manglende afgift er også uretfærdig,
bare for en persongruppe der ikke indbefatter dig, så måske har du svært
ved at se det uretfærdige ("først mig selv, dernæst mig selv, og dernæst
min næste, hvis det gavner mig selv"). Prøv at se ud over kanten.
Og nej, du forstår mig vist ikke.

>Du _TROR_ ikke pirater kan gøre sig den ulejlighed at købe fra udlandet,
>eller få dem gennem en virksomhed eller noget?

Og atter må jeg gentage mig selv.
Hvis vi kan få piraterne ud af deres skumle kældre, og få dem til at køre
rundt med trailere fulde af blanke CD skiver, har ordensmagten større
chance for at blive opmærksomme på dem, da de jo ikke længere kan gemme
sig i deres kældre men skal ud i dagslyset - det er næsten hele afgiften
værd...

>Det er absolut mit indtryk at alle andre erkender at det ikke er de store
>pirater man rammer med den her afgift, men de små. Og mig.

"Mig selv, mig selv...."

>Jeg regnede med at de fleste kunne regne ud hvad det var der foregik. Kan
>da godt være jeg skal have en side; "klik her hvis du er lidt tung og ikke
>fatter hvad det her handler om".

Humlen er jo at du åbenbart ikke har et klart formål med denne side
andet end at gøre opmærksom på at "Ih hvor er det synd for mig. Hvis du
også synes det er synd for dig selv så klik her."

>Nej, de er jo netop utilfredse. De synes jo netop det er for små indtægter
>de har!

Nej. De synes at det er forkert at andre tjener på deres arbejde.

>De ønsker ikke at spille på de vilkår der er. Hvis du har en købmand i
>nærheden af en skole, vil han have et større svind, end en købmand der
>ligger langt fra alting. Derfor er der ikke en national skole-elev
>afgift. Købmanden fungerer på markedsvilkår, INKLUSIV de hårde ting som
>kriminalitet. Musikbranchen vil _IKKE_ fungere på markedsvilkår, men vil
>have særregler.

National skoleelev afgift:
Dit eksempel holder ikke. Vi kan geografisk afgrænse stedet for
forbrydelsen, og derfor gøre foranstaltninger der højner sandsynligheden
for at fange tyvene.
Men vi kan ikke geografisk afgrænse stedet for pirateri - piraten vælger
selv tid og sted for forbrydelsen.

>Den undskyldning har jeg sgu aldrig brugt.

Når du ikke har brugt den er det fuldstændigt utænkeligt at den
nogensinde er blevet brugt ikke?!?

>Det er der skam også ganske mange der er. Bortset fra det, du får det til
>at lyde som om jeg forsvarer piratkopierin. Det gør jeg _IKKE_. Hold op
>med det.

Du får det til at lyde som om at "piratkopiering ikke er så slemt, fordi
musikerne er så rige i forvejen.
Hold selv op.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)