Re: [MISC] CD tæller webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Tuesday, December 05, 2000 8:43 AM
Subject: RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>National skoleelev afgift:
>Dit eksempel holder ikke. Vi kan geografisk afgrænse stedet for
>forbrydelsen, og derfor gøre foranstaltninger der højner sandsynligheden
>for at fange tyvene.
>Men vi kan ikke geografisk afgrænse stedet for pirateri - piraten vælger
>selv tid og sted for forbrydelsen.

Men så lad os ta' et eksempel en perosn nævnte tidligere. Brækjerns afgift.
Det er nøjagtig det samme.

>Du får det til at lyde som om at "piratkopiering ikke er så slemt, fordi
>musikerne er så rige i forvejen.

Dvs. musikerne skal tjene på at der bliver lavet piratkopiering? Men hvorfor
skal der så ikke afleveres afgift til BSA for kopiering af software?
Og hvorfor skal jeg betale en "licens" til copydan hver gng jeg laver en
lovlig backup af mine data som intet me dmusik har at gøre?

- Michael