Re: [MISC] CD tæller webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Tuesday, December 05, 2000 9:37 AM
Subject: RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Hvor mange gange skal jeg give igen på det s.... brækjern?!?

Indtil du kan gøre det på en måde, hvor det giver mening og lyder
fornuftigt.

>Brækjernsforbrdelser er lettere at ramme i gerningsøjeblikket, derfor
>giver patruljering i udsatte områder mere mening end en generel
>afgift.

Sludder. Dette ville kræve at du havde politi ud for samtlige huse og
virksomhedsbygninger i hele landet. Diise forbrydelser foregår lige så
skjulte som alle andre forbrydelser.

>Fordi BSA er klogere en CpyDan. CopyDan er for dumme til at indse at
>de opbygger en koloenorm badwill med denne afgift, en badwill der vil
>koste dem dyrere end den sum de nogensinde kan inddrive ved afgifter.

Jeg er ligeglad med hvem der er klog eller dum. Jeg er bare ikke
interesseret i at betale det dobbelte for en vare for at støtte en flok
musikere, når jeg tager backup af data, laver kopier af opensource cd'er
osv.

>Fordi du hellere vil betale pengene til afgiften, end du vil betale for
>at have en politimand ståede ved siden af enhver CDROM brænder i Danmark
>24 timer i døgnet. _Det_ er nemlig dyrt!

Martin hvis du skal argumentere så gør det fornuftigt. Der eksistere
millioner af måder at begå forbyrdelser på, og uanset forbyurdelsens art så
har du ikke en politimand stående ved iden af noget som helst. Tidligere
mordstraffede har heller ikke en politimand som følgesvend så det holder
ikke. Det er ikke noget man gør hverken her i landet eller andre lande.

Men brækjerns afgiften er stadigvæk det samme.
Man vil pålægge en afgift på et stykke værktøj som bliver brugt af mange
mennesker, for at ramme en gruppe som benytter bærkjernet til ulovlige
formål.
Men hvis det er den logik vi vil indføre i verden så skal der afgift på ALT.
Den pude du har liggende i din seng skal der afgift på, fordi nogle få
mennesker benytter denne til at kvæle andre med.
Din køkkenkniv skal have afgift fordi denne bruges af nogle til at slå
ihjel.
Der skal afgift på heksehyl fordi nogen børn/unge tranper på dem og får
derved lavet knaldfyrværkeri som er ulovligt.

Osv.

Uanset hvordan du vender og drejer den så kan vi finde TUSINDEVIS af
eksempler på stedre hvorp man burde indføre afgift hvis CopyDan's metode
skulle benyttes. Det eneste disse tusinder af eksempler viser er at den ikke
virker den metode og at det er fuldkommen SINDSYGT!

Vi skal også have afhifter på cykler fordi nogen bruger dem til at stikke af
fra et røveri med, ligeså med biler, knallerter, motorcykler osv.
Vi skal også have afgift på snor, fordi nogen kvæler folk med det. osv.

- Michael