RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Indtil du kan gøre det på en måde, hvor det giver mening og lyder
>fornuftigt.

Eller indtil alle har forstået det???

>Sludder. Dette ville kræve at du havde politi ud for samtlige huse og
>virksomhedsbygninger i hele landet. Diise forbrydelser foregår lige så
>skjulte som alle andre forbrydelser.

Ikke sludder. Bare det at sandsynligheden for at der kommer en patrulje forbi,
der er nabohjælp, og private vagtværn, gør at sandsynligheden for
at blive opdaget i gerningsøjeblikket er ulige meget højere end den er
i gerningsøjeblikket for en CD piratkopiering.
Desuden efterlader en typisk brækjernsforbrydelse fysiske spor - noget
dna, tøj, en "indbrudsstil" osv, som politiet kan arbejde videre med.
Kan Musikselskabet se at der mangler en CD i et skab, hvis jeg
piratkopierer en Lars HUG CD? Nej!
Konklusion: Piratkopiering kan foregå fudstændigt i det skjulte. Det kan
den typiske brækjernsforrydelse ikke.

Kan du forstå det nu?

>Jeg er ligeglad med hvem der er klog eller dum. Jeg er bare ikke
>interesseret i at betale det dobbelte for en vare for at støtte en flok
>musikere, når jeg tager backup af data, laver kopier af opensource cd'er
>osv.

Der er heller ikke nogen der har sagt at CD afgiften blev indført for at
"interessere" dig. Den er ene og alene indført fordi det er den mindst
dårlige måde at kompensere musikere på, for den piratkopiering der
foregår.

>Martin hvis du skal argumentere så gør det fornuftigt. Der eksistere
>millioner af måder at begå forbyrdelser på, og uanset forbyurdelsens art så
>har du ikke en politimand stående ved iden af noget som helst. Tidligere
>mordstraffede har heller ikke en politimand som følgesvend så det holder
>ikke. Det er ikke noget man gør hverken her i landet eller andre lande.

Jamen hvorfor vil du ikke forstå at en piatopiering ingen spor efterlader
sig overhovedet, andet end selve CD'en med den ulovlige kopi, og at
opklaringsarbejde mht piratkopiering er direkte umulig, medmindre
piraten annoncerer sit virke, eller man direkte falder over en pirat CD.
En brækjernsforbrydelse efterlader sig spor - noget er ødelagt, og der
angler en eller flere fysiske genstande et sted.
Piratkopiering og brækjernsforbrydelser er fundamentalt forskellige, og
absurditeten af en afgift på brækjern kan ikke bruges som argument for
absurditeten af en afgift på blankmedier.

>Men brækjerns afgiften er stadigvæk det samme.
>Man vil pålægge en afgift på et stykke værktøj som bliver brugt af mange
>mennesker, for at ramme en gruppe som benytter bærkjernet til ulovlige
>formål.

Igen: Brækjernsforbrydelser efterlader spor. Piratkopiering kan skjules
vilkårligt godt.

>Men hvis det er den logik vi vil indføre i verden så skal der afgift på ALT.

Nej. Du ser alt for unuanceret på tingene. Piratkopiering er svær at
opdage medmindre du står med en annonce eller en konkret CD i hånden.
Jeg håber at du sart fostår det.

>Den pude du har liggende i din seng skal der afgift på, fordi nogle få
>mennesker benytter denne til at kvæle andre med.

Den kvalte vil blive meldt savnet. Liget vil dukke op i en eller anden
sammenhæng. En kvælning kan ikke foregå i det skjulte, ergo er det
en optimal udnyttelse af ressourcerne at opklare forbrydelsen, når den
registreres. Desuden e piratkopiering en økonomisk forbrydelse, og kan
ingenlunde sammenlignes med det at tage et menneskeliv.

>Din køkkenkniv skal have afgift fordi denne bruges af nogle til at slå
>ihjel.

Se ovenfor.
et lader til at jeg må gentage mig selv, fordi du stadig ikke har fostået
at piratkopiering er praktisk talt umulig at opdage, fordi den kan foregå
i det skjulte.
Man kan ikke skjule et mord i DK.

>Der skal afgift på heksehyl fordi nogen børn/unge tranper på dem og får
>derved lavet knaldfyrværkeri som er ulovligt.

Heller ikke en økonomisk forbrydelse. Og svær at skjule, hvis det skal
være sjovt. Og en fyværkeriafgift, der skal dække samfundets omkostninger
i forbindelse med hånd og øjenskader fra brug af fyrværkeri virker heller
ikke urimelig.

>Uanset hvordan du vender og drejer den så kan vi finde TUSINDEVIS af
>eksempler på stedre hvorp man burde indføre afgift hvis CopyDan's metode
>skulle benyttes. Det eneste disse tusinder af eksempler viser er at den ikke
>virker den metode og at det er fuldkommen SINDSYGT!

Du har stadig ikke forstået den fundamentale forskel på "skjult" og
"ikke skjult".
Er det virkelig så svært at forstå, at jeg ved at piratkopiere kan jeg
stjæle andre menneskers ærlige arbejde uden at de nogensinde vil kunne
finde et konkret spor der peger i min retning?

>Vi skal også have afhifter på cykler fordi nogen bruger dem til at stikke af
>fra et røveri med, ligeså med biler, knallerter, motorcykler osv.
>Vi skal også have afgift på snor, fordi nogen kvæler folk med det. osv.

Stikker du af fra et røveri, skjult nede i din kælder? Nej. Kan du ikke
forstå at det drejer sig om at ramme forbryderen på en effektiv måde.
Og at den mest effektive måde at finde en forbryder der begår røveri,
mord, osv _ikke_ er at lægge afgift på alt muligt, men at sætte
ressourcerne ind på opklaringen, når der er spor at opklare ud fra?

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"