RE: [MISC] CD-afgift ( -tæller webside i luften)

>Kan virksomheder slippe for afgiften (få den refunderet),
>hvis de køber 100 blanke CD'er til at gemme backup på?

Igår læste jeg på tekst TV at en piratkopist var blevet taget, og at han
kunne forvente at skulle betale en erstatning på op til 1/2 million kr.

Hvis jeg brugte blanke CD ROM'er, ville jeg opgøre hvor meget afgift jeg
havde betalt for blankmedier, og kræve alle pengene, eller en del af dem
tilbagebetalt med henvisnig til, at musikbranchen nu havde fået en del
af sit tab dækket andetsteds.

Alle burde kunne få refunderet afgiften, hvis de afleverede et
blankmedieregnskab til musikbranchen, og inviterede dem til at
kontrollere ens hjemmerændte CD beholdning op mod dette regnskab. Så har
de simpelthen ikke noget at have afgiften i for det konkrete tilfælde.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"