RE: [MISC] CD tæller webside i luften

On Wed, 6 Dec 2000, Martin Bøgelund wrote:

> Gab! Skjult vs ikke skjult forbrydelse.

selv GAB. Piratkopiering er ikke mere skjult end færdselforseelser. Nu er
det bare sådan at ligesom at køre for stærkt er accepteret i brede dele af
befolkningen, så er der heller ingen der reagerer hvis halvdelen af ens
cd'er har fotokopieret cover og er gyldne istedet for sølvgrå.
Hvis hustrudrab var socialt accepteret (som det delvist er nogle steder)
ville man så pålægge (præster/bedemænd/brudekjoler) afgifter?

> Fint. Så er det vel ikke svært at levere eksempler?
> Og husk at det at slå en person ihjel i en kælder ikke kan skjules særlig
> nemt. Vedkommende vil blive savnet.
> Hvad vil der blive savnet, når en CD piratkopieres?

Nej, og det er netop derfor det er socialt accepteret, "det går jo ikke
ud over nogen".

Generelt er jeg ikke uenig i mange af dine argumenter Martin, men den der
skelnen mellem skjult/synlig forbrydelse holder ikke en meter. Find på
noget bedre.

Sune