Re: [MISC] IBM erstatter Sun hos Telia

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Sådan lidt primitivt spurgt, hvad er fordelen ved at fordele
> processorkraften på 1500 Linux'er frem for at lade en Linux få 1500 gange
> mere processortid?

Jeg ved det ikke. Nogle af de ting jeg kan forestille mig er følgende:

  * S/390'erens skedulering er bedre i den størelse end linuxkernens
  * Det er mere modulært ved opgraderinger, vi skal ikke dræbe alle
    1500 maskiner samtidigt.
  * Sikkerhedsmæssige fordele ved at have 1500 forskellige
    root-parswords istedet for 1500 personer der har det samme
    root-password (sandkasser)

--
"If I had been brought up in a different time [...] perhaps I'd
 be totally comfortable in ML and would find C unsafe, a little