RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Jeg må jo gå til erkendelse her, og indrømme, at "mig selv" her heller ikke
er vildt meget interreseret i at betale afgit til CopyDan hver gang jeg
brænder en RedHat 7.0 skive til mine kammerater.

>Det er muligt at det ikke er mig der vælter læsset, men tilgengæld synes jeg
det er urimeligt at "lille uskyldige mig" skal betale fordi de der "store
grimme pirater" netop er......*trummerum* pirater. Jeg føler mig i min gode
ret til ikke at ville betale den afgift.

Jamen det er da di ret. Men hvordan får du omstødt beslutningen om
afgiften? Ved at klynke over at skulle betale? Det rykker ingen steder,
de har naturligvis regnet med klynk når der skal betales.
Hvis jeg var i din situation, ville jeg:
1) Kontakte blankmedieproducenter, og sige at afgiften mefører at dit
forbrug af blankmedier formindskes, og at blankmedieproducenternes
omsætning derfor falder. Og bing - så har du en allieret med storkapital
i ryggen.
2) Lav et blankmedieregnskab; skriv op hvad hver enkelt blankmedie er
blevet brugt til, samt hvor dette andvendte blankmedie kan forefindes
rent fysisk. Send derefter dit blankmedieregnskab til CopyDan, med CC
til en eller flere aviser, og kræv dine afgiftskroner tilbage.
Når denne historie rammer medierne, inklusive dit regnskab, vil du
vinde den offentlige mening over på din side - og bing har du skaffet
CopyDan et PR problem på halsen, som de kun kan løse ved at stryge
afgiften.
3) Følg med i pressen. Hvergang en musikpirat pågribes og skal betale er-
statning, bør du rejse krav mod CopyDan for en del af erstatningssummen
(med CC til pressen) - og bing har CopyDan endnu et PR problem på halsen
der kun kan løses ved at sende dig en check.

>Og så er snakken om horvidt det kan afsløres eller ikke omsont. Det plejer,
og burde også være her, almindelig praksis at man straffer dem der laver noget
de ikke må. Og hvis det er for besværligt at finde dem der laver noget de ikke
må, er jeg fuldstændig ligeglad.
>Jeg har det jeg skal bruge, og det har jeg det fint med. Kollektiv
aftsraffelse er ikke min kop the.

Fint! Skattelettelser til alle de lovlydige, thi Jesper har netop proklameret
at det kun er forbrydere der skal betale for politiindsatsen,
studerende skal selv betale SU, kun kontanthjælpsmodtagere skal betale
for bistand, osv.

Det er ikke straf det her - det er fordelingspolitik.

>Jeg har nu været ude og tømme en butik for CD'ere, her inden afgiften kom på,
alene af den grund at jeg _ved_ jeg nok skal få dem brugt. For der render
meget linux ud af min brænder...

Blankmedieregnskab! Du og alle andre lovlige brændere kan give CopyDan
_sådan_ et slag i kuglerne, hvis i afleverede et blankmedieregnskab til
CopyDan og forlangte afgiften tilbage (med CC til pressen).
De vil drukne i dårlig PR og/eller administration, fordi jeres/vores sag
i bund og grund er retfærdig. Den er bare ikke vedkommende nok for
hr og fru Danmark (endnu).
Lidt ligesom når man i amnesty regi sender tusinder af breve til en
diktator for at få frigivet en politisk fange.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"