RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>selv GAB. Piratkopiering er ikke mere skjult end færdselforseelser.

Hvor brænder du dine CD'er henne? På Rådhuspladsen? Og hvor kører du
mest med din bil? I dagligstuen?

>Nu er
>det bare sådan at ligesom at køre for stærkt er accepteret i brede dele af
>befolkningen, så er der heller ingen der reagerer hvis halvdelen af ens
>cd'er har fotokopieret cover og er gyldne istedet for sølvgrå.

Dem der ikke reagerer fortjener derfor også at betale afgiften.

>Hvis hustrudrab var socialt accepteret (som det delvist er nogle steder)
>ville man så pålægge (præster/bedemænd/brudekjoler) afgifter?

??? Hvem har slået sin kone ihjel med en præst/bedemand/brudekjole???
Det er vist ikke lige "the weapon of choice".
Desuden er et drab ulige meget sværere at skjule end en piratkopiering +
piratkopiering er kun en økonomisk forbrydelse, et liv kan ikke fuldt ud
opgøres i penge.

>Nej, og det er netop derfor det er socialt accepteret, "det går jo ikke
>ud over nogen".

!!! Det gør det, hvis 'de lovlige' skal betale afgift som resultat af
piratkopieringen; afgiften er lige så meget et våben mod den sociale
accept, som det er en dækning af tab.

>Generelt er jeg ikke uenig i mange af dine argumenter Martin, men den der
>skelnen mellem skjult/synlig forbrydelse holder ikke en meter. Find på
>noget bedre.

Fint, hvis du kan se hvem der piratkopierer CD'er på et vilkårligt sted,
på et vilkårligt tidspunkt i din krystalkugle, og hvis du bliver usynlig
hver gang du kører over for rødt, så trækker jeg mine skjult/ikke skjult
udsagn tilbage.
Indtil da holder mine skjult/ikke skjult argumenter vilkårligt mange
meter. Det _er_ jo det der er forskellen på gement indbrud og drab, og
piratkopiering - den ene forbrydelse efterlader spor, den anden er i sig
selv det eneste sikre spor.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"