RE: [MISC] CD tæller webside i luften

On Fri, 8 Dec 2000, Martin Bøgelund wrote:

> Hvor brænder du dine CD'er henne? På Rådhuspladsen? Og hvor kører du
> mest med din bil? I dagligstuen?

Jeg cykler.

> Dem der ikke reagerer fortjener derfor også at betale afgiften.

Mener du alvorligt at betaling af afgift skal kobles sammen med angiveri?
Kan jeg slippe for at betale afgift ved at fortælle CopyDan om nogle der
kopiere ?

> ??? Hvem har slået sin kone ihjel med en præst/bedemand/brudekjole???
> Det er vist ikke lige "the weapon of choice".

Næ, men der er tit en præst med i forbindelse med at en kvinde bliver en
hustru, og ægtefællen plejer at financiere begravelser, så..

Pointen er at køb af cdrom'er ikke er en forbrydelse, og derfor

> Desuden er et drab ulige meget sværere at skjule end en piratkopiering +
> piratkopiering er kun en økonomisk forbrydelse, et liv kan ikke fuldt ud
> opgøres i penge.

Tjah, sådan ser du på det. Såvidt jeg husker kan bulgarske piger købes for
et par tusind hvis du snakker med de rette.

> !!! Det gør det, hvis 'de lovlige' skal betale afgift som resultat af
> piratkopieringen; afgiften er lige så meget et våben mod den sociale
> accept, som det er en dækning af tab.

Jeg har svært ved at se en lovliggørelse mod betaling skulle være et
middel mod "den sociale accept".

> Fint, hvis du kan se hvem der piratkopierer CD'er på et vilkårligt sted,
> på et vilkårligt tidspunkt i din krystalkugle, og hvis du bliver usynlig
> hver gang du kører over for rødt, så trækker jeg mine skjult/ikke skjult
> udsagn tilbage.
> Indtil da holder mine skjult/ikke skjult argumenter vilkårligt mange
> meter.

Hvis det er dit ultimatum, så behøves jeg vist ikke at fremsætte flere
argumenter overfor dig. Det følgende er derfor hovedsageligt rettet til
andre læsere af tråden

> Det _er_ jo det der er forskellen på gement indbrud og drab, og
> piratkopiering - den ene forbrydelse efterlader spor, den anden er i sig
> selv det eneste sikre spor.

Piratkopiering efterlader masser af spor, som hvis forbrydelsen var
alvorlig nok, ville blive gravet frem (Det er faktisk meget svært at
slette noget på en harddisk). Desuden er selve CD'en jo et glimrende spor,
som endda fremvises hvergang musikken skal høres (Hvis hustru mordere
skulle fremvise kniven hvergang de skulle hæve en rate af ægtefællens
livsforsikring ville der nok være flere der blev pågrebet :-).

Sune