RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Jeg cykler.

>Mener du alvorligt at betaling af afgift skal kobles sammen med angiveri?
>Kan jeg slippe for at betale afgift ved at fortælle CopyDan om nogle der
>kopiere ?

Hvis sandsynligheden for at blive pågrebet for piratkopiering stiger
(som følge af angiveri?), vil antallet af pirater falde. Hvis antallet
af pirater falder vil der være stærkere argumenter for at lade afgiften
falde.

>Næ, men der er tit en præst med i forbindelse med at en kvinde bliver en
>hustru, og ægtefællen plejer at financiere begravelser, så..

Men det er muligt at få direkte fat i drabsmanden, hvis man ved at det er
hustrudrab. Hvis du har mulighed for at få direkte fat i samtlige kopi-
pirater, hører politiet og CopyDan sikkert gerne fra dig.

>Pointen er at køb af cdrom'er ikke er en forbrydelse, og derfor

Det er TV kiggeri heller ikke - alligevel skal jeg betale licens. Hvor
vil du hen med det udsagn?

>Tjah, sådan ser du på det. Såvidt jeg husker kan bulgarske piger købes for
>et par tusind hvis du snakker med de rette.

"Fuldt ud opgøres i penge" betyder at man godt kan sætte kroner og ører
på et menneskeliv (forsikringer osv). Men ikke engang for alle penge i
verden kan du bringe en afdød person tilbage. Et menneskeliv kan ikke
erstattes med penge - kun delvis kompenseres financielt overfor en eller
anden.

>Jeg har svært ved at se en lovliggørelse mod betaling skulle være et
>middel mod "den sociale accept".

Eh?
Ikke en lovliggørelse mod betaling, men "jeg skal betale fordi du
stjæler, og det accepterer jeg ikke.

> [...]
>argumenter overfor dig. Det følgende er derfor hovedsageligt rettet til
>andre læsere af tråden

>Piratkopiering efterlader masser af spor, som hvis forbrydelsen var
>alvorlig nok, ville blive gravet frem (Det er faktisk meget svært at
>slette noget på en harddisk). Desuden er selve CD'en jo et glimrende spor,
>som endda fremvises hvergang musikken skal høres (Hvis hustru mordere
>skulle fremvise kniven hvergang de skulle hæve en rate af ægtefællens
>livsforsikring ville der nok være flere der blev pågrebet :-).

Du skal kende til pirat CD'ens eksistens, før du kan kalde den et spor.
For at opklare forbrydelsen skal du således blot opklare forbrydelsen.
Du har her leveret et flot cirkelbevis.

Politiet kommer jo ikke bare på uanmeldt besøg hos alle der har en CD
afspiller eller en harddisk - der skal først være _andre_ spor der peger
mod ejeren af harddisken/CDen. Skjult forbrydelse igenigenigen.

Svigermor savner den dræbte hustru. Kolleger savner den dræbte hustru.
Naboer savner den dræbte hustru. Den dræbte hustru skyller i land ved
lillebæltsbroen.
Hvem savner en CD når jeg får en piratkopi?

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"