Re: [MISC] CD tæller webside i luften

Fra: Martin Bøgelund <sslug@sslug>

> Men det er muligt at få direkte fat i drabsmanden, hvis man ved at det er
> hustrudrab. Hvis du har mulighed for at få direkte fat i samtlige kopi-
> pirater, hører politiet og CopyDan sikkert gerne fra dig.

Det her mener jeg er hele sagens kerne.

CopyDan inddriver ved politisk hjælp afgifter
fordi nogen ulovlig kopiere deres kunstneres
værker.

Da vi nu skal betale afgiften lige gyldig om
vi kopiere Open Source cdrommer, tager
backup, kopiere egen musik til eget brug
eller sælger andres musik til andre.

Hvor stor intention har folk så i at angive,
når de skal betale afgiften under alle
omstændigheder?

Og dem som vitterlig piratkopiere i flere
tusind eksemplarer skal nok finde
afgiftsfrie måder, at anskaffe de blanke
medier på.

Jeg tror faktisk idéen med afgiften ikke
er at forhindre pirateri, men at give nogle
danske kunstnere smør på brødet uden
der reelt er berettigelse dertil.

Og hvorfor får software- og pornoindustrien
ikke også en afgift på blankmedier, som
så kan give "skuespillerne" tøj på (de har
jo åbenBART ikke råd til det).

De herligste hilsner

Claus Sørensen              P L O M U S
Projektkoordinator       ------------------        Tlf:      21 27 62 45