RE: [MISC] CD tæller webside i luften

Hmmm. Skal det udsagn tages som udtryk for at du har selvironi?

>Du betaler licens fordi du betaler for en service. Nøjagtig som jeg HELE
>tiden har betalt for at købe cd-rommer. Problemet er at nu bliver prisen
>hævet til op mod det dobbelte fordi at de nu benytter sig af kollektiv
>afstraffelse. Det er DET det handler om.

Nej, ikke kollektiv afstraffelse. Kompensation. Staten er jo nødt til at
gøre et eller andet for at vise at forbrydelse vil blive imødegået på den
ene eller anden måde - Da den bedste imødegåelse (sæt piraten i spjældet)
er yderst vanskelig (fordi man kan piratkopiere fuldstændigt i det
skjulte i modsætning til de fleste andre forbrydelser), har man valgt den
næstbedste løsning, nemlig at sætte piratens udgifter op, samtidig med at
den sakdelidte (musikeren) får en kompensation. Dettte har den uheldige
bivirkning at ikke-pirater også skal betale ekstra.
Det er DET det handler om. At tale om afstraffelse er i denne forbindelse
fuldstændig forfejlet. Det er fordelingspolitik, ikke andet.

>Nøajgyig som mange af de andre eksempler der er blevet givet!

Hvilke eksempler? Fædselsforseelse? Den må i sagens natur ske hvor
færdselsloven gælder, altså hvor der er almindelig færdsel, dvs ikke
særlig skjult. Hustrudrab? Personer savnes, lig dukker op - ikke særlig
skjult.

>Og lær så lige at quote ordentligt. Tak.

Jeg beklager hvis jeg har quotet unøjagtigt - det har været helt
utilsigtet. Kan du fortælle mig hvor det er sket?

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"