Re: [MISC] CD tæller webside i luften

On Sat, Dec 09, 2000 at 00:08:55 +0100, Martin Bøgelund wrote:

> Du betaler vægtafgift. Er det fordi det er en forbrydelse at køre i bil?

Man kan slippe hvis den kun kører på privat bane.
Det er brugen af bilen på offentlig vej der beskattes.

Et dårlig eksempel.

Bedre:

Jeg køber papir (kan bruges i kopimaskine eller printer eller til blyant)
Nogen kopierer bøger enten via scanner/computer/kopimaskine....

Ergo skal alle betale papirafgift til forfattere.
(der er en afgift, men den er kun efter aftale, ikke for alle
 der har en kopimaskine)

Men måske vi skulle lægge nogle øres afgift per ark papir ?

--
Frank Damgaard