Re: [MISC] CD tæller webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Saturday, December 09, 2000 12:38 AM
Subject: RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Humlen var jo, at der blev listet eksempler på at man skulle betale
>for at gøre noget kriminelt, og det blev holdt op mod udsagnene
>om at køre i bil/at have bil, _uden_ at det blev nævnt at det betaler
>man også for. Dette kunne efterlade det indtryk, at der kun skal betales
>hvis man gør noget kriminelt. Jeg påpeger blot at også de ikke-kriminelle
>handlinger; at køre i bil/have bil også er belagt med en afgift.
>Man bliver således ikke kaldt kriminel bare fordi man skal betale en
>afgift på CD ROM'er.

Jeg prøver igen.

Men bliver i dette land straffet for at gøre noget kirminelt. Dvs. fx. køre
for stærkt, gå over for rødt, betale regninger for sent osv.
At alm. køre på vejen og betaler afgift er ikke en straf, de betaler og får
en service stillet til rådighed. Men kører de derefter for stærkt så bliver
det lagt EKSTRA afgift oveni, i form af en bøde til politiet.
Men med CD-Rom'er ligger man afgiften oveni med det samme når folk køber den
i en latterlig forudsætning om at nu skal de hjem og lave ulovlige kopier.
Dermed laver man en kollektiv afstraffelse fordi man ikke udvælger en eller
flere af de skyldige, man rammer ALLE!

Det svarer til at så snart du sætter dig ud i din bil så får du en bøde af
politiet fordi de forudsætter at du med det samme vil køre for stærkt.

- Michael