Re: [MISC] CD tæller webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Saturday, December 09, 2000 12:48 AM
Subject: RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Som jeg før har nævnt vil eventuelle piraters færden i de danske
>landskaber med trailere fulde af blanke udenlandske CD'er hæve
>sandsynligheden for at myndighederne bliver opmærksomme på
>piraterne.

Så må jeg fortælle dig at det ikke er ulovligt at køre rundt med CD'er.
Uanset om der er 10 stks. eller en hel trailer fuld. Selvom CopyDan sikkert
gerne gjorde dette ulovligt også, plus afgift på trailere.
Men der er intet ulovligt i det og derved får de heller ikke øje på pirater.

>Tja - Jeg boycutter dansk musik og blanke medier af selvsamme
>grund.

Tjaa... Musik'en er nok ikke det store problem, men hvad med os som køber en
del blanke medier fordi vi bruger dem til backup, distribuere opgaver osv?
Skal vi bare sige "Hej. Ved du hvad. Jeg sendre det lige på 450 disketter".
Nej vel. Løsningen er stadigvæ at få den dybt latterlige afgift smidt ad
helvede til.

>2) Softwareindustrien har lettere ved at beskytte deres produkter, og
>at en stor del af deres indtjening ikke er på selve programmellet, men
>på service og support.

Forkert. Faktisk tjener de fleste software virksomheder på selve produktet.
Det er som regel kun open-source virksomheder som tjener alle pengene på
support, med undtagelse af virksomheder som laver store ERP, CRM systemer.
Og selv her tjener de ofte pengene på produktet, mens andre laver servicen.

Men så må musikerne jo til at sælge support istedte for at tjene pengene på
deres produkt.

- Michael