Re: [MISC] CD tæller webside i luften

On Sat, Dec 09, 2000 at 01:19:00 +0100, Martin Bøgelund wrote:

> Godt eksempel! Men det lyder som om du tror at jeg argumenterer for
> afgiften (???)

Nej, men man skal prøve at finde de bedste eksempler/argumenter.
vægtafgigt er ikke sammenlignelig.
(undtagen der findes "copyright'ede" veje og frie veje....)

Skal den endelig sammenlignes, så lad os sige at der findes private
veje/broer hvor nogle  snyder (ikke betaler).
Defor lægges  i stedet en ekstra vægtafgift på alle biler,
så de kan betale til de private firmaer .

Problemet med CD-afgiften er at man ikke har haft mulighed
for at bruge de CD'ere med audioafgift, da det jo endnu er ulovlig
med digitale kopier (først fra nytår...)

Og hvorfor skal afgiften være så høj, andre nabolande har jo en meget
lavere afgift.

--
Frank Damgaard