RE: [MISC] CD tæller webside i luften

> Hvis den kører på en privat bane har det offentlige heller ikke nogen
> udgift til den specifikke bils slid på offentlige veje.

Nej, men saa skal der heller ikke betales vaegtafgift.
Du kan vaelge at goere det, og for det faar du lov til at koere paa de
offentlige veje.
Tilsvarende har folk igennem laengere tid kunne koebe audio cd'er., som
var beregnet til at kopiere musik paa, og som var belagt med en afgift.
Men copydan fik aaabenbart ikke penge nok, saa nu er det alle cd'er.

> Godt eksempel! Men det lyder som om du tror at jeg argumenterer for
> afgiften (???)

Jeg er sikker paa at det kan formuleres den modsatte vej.
Papir kan bruges til i en kopi maskine eller scanner/computer/printer og
bruges til at kopiere eget materiale, fx en kopi af en festindbydelse.
Det kan ogsaa bruges til at,kopiere boeger, tegningeer, aviser, ...
Yderligere saa kan man med papir tegne og skrive paa det med en bylant. og
skrive private kaerligheds breve til sin elskede.
Det vil vaere urimeligt at paalaegge folk at skulle betale for det
papirforbrug de har, bare fordi andre kopierer ting.

Husk, copyright er en menneske opfindelse, og hvis flertallet af samfundet
mener at det skal afskaffes, saa bliver det afskaffet.

ion++