Re: [MISC] Klage argumenter søges (syg hardware)

On Sat, Dec 09, 2000 at 12:28:19 +0100, torben fjerdingstad wrote:
> Kan man acceptere at et splinternyt 160Mb/sek. SCSI system
> skal ned på 80Mb/sek. for at virke?

nej. (undtagen det er adaptec baseret)

> Når controlleren er sat til 160Mb/sek, varer det ikke
> ret længe før det går galt med en af de to scsi kanaler,
> hvorefter linux scsi driveren (aic7xxx) resetter controlleren
> og sætter hastigheden ned, og ned, og ned, til 20Mb/sek,
> uden at det lykkes at fortsætte.

Sikkert aic7xxx driveren der "sucks big time".

Men du har vel testet enhederne enkeltvis (uden de andre),
så burde driveren kunne sætte dem til den ønskede hastighed,
hvis ikke er driver eller hardware defekt .

Har du prøvet med en anden kontroller af andet mærke (hvis det findes).
Er det kun med linux det ikke virker ?
Har du prøvet med nyeste aic7xxx driver  eller linux kerne ?

PS.
Jeg er selv ikke begejstret for adaptec driveren, den er for "simpel"
i kontrol og styringsmuligheder (sammenlign med symbios).

PPS.
Måske mere noget til teknik listen, men hvis du ikke udtrykkelig har
forlangt at hardwaren skal virke med linux driverne, så kan forhandleren
vel nøjes med at påstå at det  virker med Windows NT/2k ?

--
Frank Damgaard