[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]
 
[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]
Skåne Sjælland Linux User Group - http://www.sslug.dk Home   Subscribe   Mail Archive   Forum   Calendar   Search
MhonArc Date: [Date Prev] [Date Index] [Date Next]   Thread: [Date Prev] [Thread Index] [Date Next]   MhonArc
 

Re: [MISC] Klage argumenter søges (syg hardware)



Jon Bendtsen skrev:

> > "hvad skal jeg sige til leverandøren?"

> At de skal fixe problemet/levere hardware der virker.

Det synes jeg også. Men jeg mangler tekniske argumenter
for at det har nogen særlig betydning om scsi bussen kører
160 eller 80 Mb/sek.

> > Forhandleren er storage specialist (sælger ikke andet), og
> > kan godt indse at det ikke er driverens skyld at at der er
> > crc fejl på scsi bussen. Det kan Windows næppe lave om på.
> 
> Hvis forhandleren godt kan indse det, hvorfor har forhandleren saa ikke
> byttet tingene med noget der virker endnu ??

De har byttet det med noget andet magen til, så de har gjort
noget.  Det løste bare ikke problemet. Jeg tror vi har en
fornemmelse af at problemet ligger i disk kabinettet. De har
foreslået at vi tager det som det er, og at vi frit får den
ombyttet med en bedre model når (hvis?) der kommer en.

En mulighed er at stille sig tilfreds med det. Lyder det OK?

> > Ja. Det er hardware fejl. Både kabler, diskkabinet
> > og controller er blevet udskiftet - hjalp ikke.
> 
> skift lortet ud igen indtil det virker/haev handlen og lever tingene
> tilbage og find noget der virker/faa et afslag i prisen fordi hardwaren er
> mere eller mindre defekt/faa noget andet/mere hardware fordi hardwaren er
> defekt ??

Det ville jeg gøre som privatperson. Men sådan fungerer det
ikke i det offentlige.
Nu har vi jo noget der kører, og er i drift, og det er tvivl
om, om det har nogen praktisk betydning om scsi bussen kører
160- eller 80Mb/sek.

> > Iøvrigt mener jeg det er leverandørens opgave at
> > finde fejl på sin hardware - ikke min.
> 
> nja, nu har du fundet fejlen, det er saa leverandoerens opgave at levere
> noget der virker, og kan vedkommende ikke det, saa haev handlen.

Ja. Min indstilling er også at det må være defekt når det ikke kan
klare det, det er specificeret til. Men der kan være tale om en
generel svaghed ved det produkt, som forhandleren ikke kan gøre
noget ved. Og så må vi jo tage hvad vi kan få.

> Er det foerste gang i handler der ??

Nej. En af de gode ting ved den forhandler er at vi kan bytte
tingene indtil vi har det vi vil have.

> > Hvad kan jeg forlange af leverandøren? Hvorfor?
> 
> At leverandoeren leverer noget hardware der kan koere 160 MB/s
> Fordi det har du et koebs bevis paa. 

Ja. Situationen er bare, at det kan de ikke pt.

> Det er klassisk jura, du har koebt en vare der ikke kan det den skal.
> Leverandoeren har saa mulighed for at udbedre fejlen, og kan vedkommende
> ikke det, saa kan handles haeves.

Hvis der kommer en ny model der virker bedre, bliver den anden jo
ombyttet uden beregning.

Det er en kollega der er hovedansvarlig for maskinen, og han er
ikke meget for at gå på barrikaderne, bare for et princips skyld.
Der skal være en teknisk begrundelse for at hævde at de 80Mb/sek.
vil være en flaskehals. Det er MIG der synes den skal kunne
køre 160Mb/sek. da den nu lover det. Men jeg kan ikke forsvare
min påstand om at det har nogen reel betydning.

> ps: jeg kan slet ikke se hvorfor du spoerger sslug, du burde spoerge
> dk.videnskab.jura, eller en advokat, "jeg har koebt noget hardware der
> ikke kan det det skal kunne i foelge papiret, hvad har jeg krav paa, og
> forhandler pligt til?? Hvornaar kan handlen haeves??"

Mit spørgsmål er rent teknisk. Er der nogen teknisk grund til
ikke at acceptere at nøjes med at køre med 80Mb/sek.
Der sidder immervæk kun et 100Mbit LAN kort i PC'en, og der
er kun 4 disk pr. scsi kanal (endnu).

Et argument kunne være, at vi måske sætter flere diske på,
og måske sætter gigabit LAN på. Men til den tid kan det
jo være vi har fået en ny model diskkabinet som er bedre.
Det kan også være at vi ikke har.

-- 
torben fjerdingstad        | GNU/linux-2.4.0-test5
sslug@sslug        | This email does not contain any patents


 
Home   Subscribe   Mail Archive   Index   Calendar   Search

 
 
Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:19 CEST [an error occurred while processing this directive]
This page is maintained by [an error occurred while processing this directive]MHonArc [an error occurred while processing this directive] # [an error occurred while processing this directive] *