RE: [MISC] CD tæller webside i luften

Der er en sandsynlighed for at de bliver standset ved et normalt
kontroleftersyn. Og ligesom det ikke er forbudt at køre rundt med et
brækjern og en BZ hue, har du da ret i at det ikke er forbudt køre
rundt med blanke CD'er. Men politiet må da tænke sit. Hvad de så gør
med den information er politiets sag.

>Tjaa... Musik'en er nok ikke det store problem, men hvad med os som køber en
>del blanke medier fordi vi bruger dem til backup, distribuere opgaver osv?
>Skal vi bare sige "Hej. Ved du hvad. Jeg sendre det lige på 450 disketter".

Det er jo heller ikke min påstand at alle kan boycotte. Det er jo også
derfor afgiften bør afskaffes.

>Nej vel. Løsningen er stadigvæ at få den dybt latterlige afgift smidt ad
>helvede til.

Se ovenfor.

>Forkert. Faktisk tjener de fleste software virksomheder på selve produktet.

De fleste softwareprodukter er mindre værd for brugeren, hvis han ikke
har adgang til service/support. Vederlaget falder ved købet af selve
software produktet, men service+support er den value added, der kan
få rigtig mange forbrugere til at vælge et produkt frem for et andet.
Service og support er derfor en del af produktet i købsøjeblikket, og
man må derfor splitte købsprisen i en softwaredel og en service+support
del. Da marginalomkostningen for mangfoldiggørelse af software er så
lille som den er, gøres der en stor indsats for at bygge hjælpefunktioner
ind i applikationer, at gøre dem mere 'brugervenlige'. Service og support
er omkostningstung, og derfor kan du bande på at softwareleverandører
tjener på den, direkte eller indirekte, ellers ville de ikke levere den.

>Det er som regel kun open-source virksomheder som tjener alle pengene på
>support, med undtagelse af virksomheder som laver store ERP, CRM systemer.
>Og selv her tjener de ofte pengene på produktet, mens andre laver servicen.
>
>Men så må musikerne jo til at sælge support istedte for at tjene pengene på
>deres produkt.

Livekoncerter er musikbranchens form for support på deres produkter.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"