RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>De burde selv beskytte deres produkt, det boer ikke vaere samfundets
>opgave.

Præcis. Men det er samfundets opgave at beskytte deres rettigheder.
Men du har helt ret. Alarmsystener i virksomheder, lås på cyklen, osv.
Men hvad har musikbranchen gjort for at beskytte deres ejendom? Intet!
Et argument må således være, at musikbranchen først selv skal vise
at de gør en indsats for at beskytte deres produkter, derfter kan vi
tale om det rimelige i en eventuel afgift.

[...]
> [...]
>afspejler flertallets mening.
>Vi kan ikke vaere tjent med at flertallet i en befolkning er mere eller
>mindre kriminelle. Hvis vi har en tynd lov, som det ikke koster noget at
>overtraede, saa vil flere og flere goer dette, og love generelt vil blive
>skadet pga. af dette, fordi love boer vaere noget som folk naturligt
>opfatter som rigtigtigt, ellers vil de blive overtraadt.
>Fx. spritkoersel, det er faldet, ved at aendre folks mening omkring det.
>Det samme maa kunne goeres med cd kopiering, men at laegge en afgift paa
>tomme cd'er vil have den modstte virkning.

Helt enig. "Nu har jeg betalt afgiften, så nu har jeg også en vis ret til
at piratkopiere" kunne folk tænke, og CD pirater ender måske med at blive
set som frihedskæmpere.
CopyDan skyder sig selv gevaldigt i foden med denne afgift efter min
mening.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"