Re: [MISC] Klage argumenter søges (syg hardware)

On Sat, Dec 09, 2000 at 21:20:08 +0100, torben fjerdingstad wrote:

> Man indstiller bus speed i scsi bios'en. Jeg kan ikke teste
> diskene uden controller, vel? Iøvrigt var der ikke problemer,

I symbios kan man indstille de fleste parametre via /proc/scsi/
også busspeed.

> da vi prøvede at fjerne een af de 4 diske i den halvdel af
> kabinettet der ikke kunne køre 160Mb/sek. Problemet kom igen
> uanset hvilke 4 af de 8 diske der sad i den halvdel af kabinetttet.
> (Og det hjalp ikke at skifte ..., nej det har jeg sagt).

Men du har øjensynlig til dels fundet fejlen.

SCSI er jo specifiveret ved kabeltyper, længder og antal tilkoblinger.
Dette samt enhederne der tilkobles har også indfyldelse på kvaliteten
af signalet.

Jeg vil være lidt bekymret over at netop en disk mere i det ene kabinet
har denne virkning.
For det må betyde at signalet ikke er for god i forvejen.
Det kan være kablet der ikke er for god, enehederne der ikke helt
overholder specifikationer mv.
Det kunne måske også være noget med det andet kabinet, de eksterne stik
eller måske strømforsyningen.

Om ikke andet må forhandleren da være bekymret over at have solgt en
løsning der ikke helt virker efter hensigten ?

--
Frank Damgaard