Re: [MISC] CD tæller webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Sunday, December 10, 2000 9:15 AM
Subject: RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Præcis! Du har forstået een halvdel af mit argument, det kniber lidt med
>den anden: _Hvis_ det var lige så svært at finde fartsyndere som det er
>at finde pirater, kunne man godt forestille sig at vægtafgiften blev sat
>op med et beløb der svarer til samfundets udgifter til ulykker der
>relaterer sig til for høj hastighed.
>Men det _er_ nu engang ulige meget lettere at finde fartsyndere end det
>er at finde pirater, fordi piratkopiering ikke foregår på et offentligt
>sted - skjult vs ikke-skjult kriminalitet igen.

Nej Martin. Det er det ikke. Ikke meget i hvertfald. Du har en million
bilister herhjemme, men du har kun en brøkdel politi som ikke kan være ret
mange steder af alle de veje vi har her hjemme. Derfor er at køre for stærkt
også en "forbrydelse" hvor man ikke fanger de 99% af dem der gør det. Det
sker som regel kun hvis enten en person er dum nok til at køre på den
forkerte side af 150 km igennem et by område eller når de engang imellem
holder en racia. Det er lidt lettere end med piratkopier, men ikke meget.

- Michael