Re: [MISC] CD tæller webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Sunday, December 10, 2000 9:29 AM
Subject: RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Der er en sandsynlighed for at de bliver standset ved et normalt
>kontroleftersyn. Og ligesom det ikke er forbudt at køre rundt med et
>brækjern og en BZ hue, har du da ret i at det ikke er forbudt køre
>rundt med blanke CD'er. Men politiet må da tænke sit. Hvad de så gør
>med den information er politiets sag.

Ja, men fordi der er mange CD'er i en bil, kan politiet ikke gøre noget med
dne oplysning, med mindre de kan finde en rimelig formodning om at det er
til et ulovligt formål. Derefter kan de jo så anskaffe sig en
ransgningskendelse eller lign. Hvis de ønsker at komme videre med det.

> [...]
>få rigtig mange forbrugere til at vælge et produkt frem for et andet.
>Service og support er derfor en del af produktet i købsøjeblikket, og
>man må derfor splitte købsprisen i en softwaredel og en service+support
>del. Da marginalomkostningen for mangfoldiggørelse af software er så
>lille som den er, gøres der en stor indsats for at bygge hjælpefunktioner
>ind i applikationer, at gøre dem mere 'brugervenlige'. Service og support
>er omkostningstung, og derfor kan du bande på at softwareleverandører
>tjener på den, direkte eller indirekte, ellers ville de ikke levere den.

Når jeg siger service og support så snakker jeg om udover den indbyggede
hjælpefil. Man har i 100 år leveret vejledninger i en elelr anden form med
stort set alle produkter. Dette betegner jeg ofte som en nødvendighed og det
er da også blevet en neturlig del af udviklingsprocessen på et stykke
software.
Service og support er hvad man køber UDOVER det der er inkluderte i
produktet. Den "support" der er med i produktet, vil jeg med det samme godt
vove den påstand at det er ikke derfor folk køber et bestemt produkt. De har
slet ikke mulighed for at se hvor god supporten er før de har produktet. Så
nej de køber produktet fordi de har læst om det, fået det anbefalet eller
lign.

- Michael