Re: [MISC] CD tæller webside i luften

On Sun, Dec 10, 2000 at 09:37:04 +0100, Martin Bøgelund wrote:

> Hvad med denneher:
> En afgift på plastikkort/printkort, som dem der laves piratkort til
> TV modtagelse af (jeg kender ikke teknologien, så ret mig hvis i kan).
> Den vil ramme lovlige brugere og ulovlige brugere lige hårdt, og man
> skal ikke ud på en offentlig vej for at lave piratkort.

Alle computere kan anvendes som "piratkort", så lad os dog også sætte
afgift på alt med en CPU, RAM og lager (disk/eprom/rom) indeni.
Og man behøver slet ikke et kort, blot lodde forbindelser til
computeren fra dekoderen.

Det vil ramme alle! (hvor er der ikke elekronik idag med CPU og RAM/ROM).

Men ville en medieafgift på dette ikke også kunne anvendes her ?
(og så udvide "nasser"-gruppen med skuespillere, billedkunstere osv.)

--
Frank Damgaard